iemand tips voor mijn holle rug waar ik last van heb?

Ik heb een hele holle rug (hyperlordose) vanonder en vanboven een bolle rug (hyperkyfose) ik heb ook nog torsiescoliose. Ik ga hiervoor naar de fysio maar blijf heel veel pijn hebben heeft hier iemand tips die hetzelfde voor heeft? En iemand weet waar die pijn vandaan komt? Alvast bedankt en groetjes hollerug

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi, Je rug heeft van nature een dubbele s-vorm. Hol bij de nek, bol bij de schouders, hol bij de onderrug en dan weer een beetje boller. Sommige mensen zijn geboren met een extremere s-vorm zoals jij. Als het erg storend is, kun je naar de fysio gaan, maar als het niet helpt en je hebt er verder geen pijn aan zal ik er vooral wegblijven. Je ruggenmerg heeft zich ook een beetje gevormd in de loop der jaren aan je rug, en als je eraan gaat corrigeren KUN je het ruggenmerg beschadigen met alle gevolgen van dien. Mocht je er wél last van hebben, zal ik even naar de huisarts gaan. Lichte chirurgische ingrepen zijn mogelijk, maar heel veel valt er niet aan te doen. Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100