Als ik mijn antibiotica een dag oversla kan ik dan alcohol drinken?

Ik zit aan de antibiotica voor acne, maar binnenkort heb ik een erg groot feest. Zou ik dan een dag mijn antibiotica niet kunnen slikken zodat ik voor een avond gewoon alcohol kan drinken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Staat duidelijk op de verpakking en in de bijsluiter, kuur niet voortijdig stoppen.
Dus ook niet onderbreken!
Je kunt ook wel lol hebben op een feestje zonder alcohol.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die antibiotica zitten sowieso nog in je lichaam als je 1 dag stopt.
Zie verder de al gegeven antwoorden en de reactie hierboven.
Nee, niet stoppen.
Je moet die antibiotica gewoon doorslikken.

Interacties Antibiotica en alcohol

De meeste antibiotica kunnen wel samen met een bescheiden glas alcohol. Te veel alcoholgebruik is altijd af te raden en al helemaal als je een infectie hebt. Alcohol is namelijk niet echt bevorderlijk voor je herstel.

Er zijn verschillende antibiotica kuren die tegen acne kunnen worden voorgeschreven. Het zijn krachtige medicijnen tegen acne en werken door de ontsteking in de huid te onderdrukken. Daarnaast heeft het mogelijk ook nog een effect op de hoeveelheid Propionibacterium acnes. Antibioticakuren tegen acne moeten altijd langere tijd worden volgehouden (weken tot maanden).

Uw arts heeft de keuze uit een aantal middelen. De belangrijkste zijn:
* minocycline
* doxycycline
* tetracycline
* erythromycine

Bij onderstaande antibiotica wordt de combinatie met alcohol afgeraden:

De werking van Doxycycline wordt verminderd door alcohol. Door doxycycline met alcohol te combineren loop je kans dat doxycycline niet werkt en je infectie blijft bestaan.

http://www.huidinfo.nl/acne.htm

http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/alcohol/alcohol-en-medicijnen/antibiotica-alcohol/#2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dubbel ongezond.
Een antibioticakuur onderbreken, en alcohol drinken.
Wil je jezelf naar de bliksem helpen?
Reddie