Wat is het verschil tussen een verpleegplan en een zorgleefplan?

Of heeft dit dezelfde betekenis? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15K

Antwoorden (1)

Nee, het zijn twee verschillende dingen. In een verpleegplan staan echt de verpleegkundige aspecten beschreven van de zorg, dus zaken als wondverzorging, sondevoeding, stomazorg, medicatie, etc.

Een zorgleefplan is veel breder dan dat, daarin leg je afspraken, wensen en doelen vast over zowel de ADL als sociaal en maatschappelijk functioneren, algemeen welbevinden, woonsituatie, etc.

Dat wordt in vier domeinen gevat, namelijk lichamelijk welbevinden, participatie, mentaal welbevinden en woon- en leefomstandigheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wordt met het zorgleefplan de zorgzwaarte van de client beoordeeld?