Tips bij behandeling besnijdenis?

Ik ben sinds gisteren (5/11/2013) besneden en heb hier over nog enkele vragen.

Toen ik in het ziekenhuis was kwam der nog bloed uit de wond en ook thuis bij het schoon maken van men penis deed dit allemaal verschrikkelijk veel pijn. Ik werd hierdoor misselijk, zwaar gevoel in hoofd en benen en zwarte plekken voor men ogen. Deze morgen stond ik op en was terug bloed uit de wond gekomen ik heb besloten om naar men huisarts te gaan en die zegt dat dit volledig inorde is. Wat later merk ik op dat men eikel rood ziet en nog bloed onderuit het verband komt. Ik heb al een pijnstiller genomen na ik van men arts kwam maar soms bleek het toch nog erg vervelend pijn te doen. Men arts rade me ook aan om iets los aan te trekken dat heb ik gedaan maar toch blijft dit nog pijn met zich mee slepen.

Iemand tips i.v.m. verzorging?

Weet jij het antwoord?

/2500

Van het medische deel durf ik in dit geval weinig te zeggen, maar je zou wat kunnen koelen tegen de pijn. Gebruik zo'n coldpack of gewoon een zak diepvrieserwten, of leg een washandje in een boterhamzakje even in de vriezer. Let er wel op dat je een - schone! - doek daar weer omheen doet zodat het niet zo koud wordt dat je je huid beschadigt. Zeker bij een recente operatiewond moet je extra voorzichtig zijn, doe er dus gerust een dubbele theedoek ofzo omheen voor je hem daadwerkelijk tegen je kruis houdt. Draag inderdaad losse kleding, een wat oversized boxershort of anders gewoon geen onderbroek en alleen een losse joggingbroek of andere losse broek. Zolang je nog zoveel last hebt ga je toch de deur niet uit. Is het vooral pijnlijk bij de wondverzorging, of sowieso? Pijn bij de verzorging van welke operatiewond dan ook ga je helaas nooit helemaal voorkomen. Wel scheelt het als je je tijd neemt en zo voorzichtig mogelijk bent. Moet je bijvoorbeeld verband verwisselen of verwijderen en zit het wat vastgeplakt vanwege gestold bloed, knip dan de losse stukken alvast weg en probeer de rest langzaam los te halen of eventueel los te weken. Daarbij moet je oppassen dat de wond niet te nat wordt (in elk geval tot de wond geheel dicht is). Dat kun je doen door met een nat gaasje voorzichtig steeds een stukje tussen de huid en het verband nat te maken zodat het gemakkelijker los laat. Als het goed is, neemt de pijn met de dag af. Merk je dat de pijn juist weer erger wordt, wordt het wondgebied rood of begint een wond opnieuw te bloeden, neem dan contact op met je arts. Voor de pijn kun je nog paracetamol nemen, steeds 2 tabletten per keer met 4 uur tussen de innamemomenten. Je mag maximaal 6 tabletten van 500 mg op een dag, na een operatie soms tijdelijk maximaal 8 als je arts dat aangeeft. Je kunt ze het best een paar dagen consequent elke 4 uur slikken, dat werkt beter dan het alleen nemen op een moment dat je veel pijn hebt. Is dat niet genoeg en heb je geen andere pijnstillers mee gekregen, dan zijn er nog andere middelen mogelijk. NSAID's, dus middelen als ibuprofen, naproxen, diclofenac, meloxicam etc. werken vaak goed bij wond- en operatiepijn. Heeft je arts je geen extra pijnstillers voorgeschreven, dan kun je o.a. ibuprofen en naproxen ook zonder recept bij apotheek of drogist halen. Dat mag samen met paracetamol, lees de bijsluiter voor de doseringen. Is dat samen ook niet voldoende, bel dan je huisarts of uroloog voor andere pijnstilling.

Wat natuurlijk logisch, jouw penis moet wennen, en door de operatie is alles gevoeliger, en door pijn kan je je niet goed voelen. Probeer zoals in het vorige antwoord gezegd werd zo wijd mogelijke broeken en boxershorts aan te trekken, niet veel. Het schoonmaken.. Neem er de tijd voor, doe het rustig en probeer te voelen waar de pijn nou echt vandaan komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100