Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een bepaalde leermethode om veel lesstof, die in korte tijd verwerkt moest worden, beter en blijvend te onthouden?

Voor mijn werk heb ik in korte tijd erg veel trainingsstof moeten leren. Het kost me moeite om alle lesstof een plekje te geven in mijn hoofd, blijf dingen door elkaar halen. Wie heeft tips & trucs om met dit probleem om te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf al 10 jaar deze methode:
www.wrts.nl

Het is oorspronkelijk bedoeld voor woordjes leren op de middelbare school, maar het is op heel veel manieren te gebruiken. Zie het als hulpmiddel.
Zelf gebruik ik het voor de meest uiteenlopende tentamens (ook wanneer ik veel in korte tijd moet onthouden).
Van het invoeren leer je al veel, maar wanneer je klikt op 'overhoren' en dan 'goed' in plaats van 'snel', zul je merken dat je ontzettend snel en goed leert.

Ik heb hier overigens geen belang bij en het is geen reclame. Zelf zou ik niet zonder kunnen in mijn studentenleven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik overigens vergeet te vermelden, is het precieze antwoord op je vraag. ;) Je wilt stof graag beter en blijvend onthouden. Hiervoor is het belangrijk dat je de lijsten een aantal keer doorwerkt (laat overhoren). Je krijgt een cijfer en ook een nieuw geopende lijst met daarin de stof die je nog niet voldoende beheerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maak een verhaal waar je de zaken die je moet onthouden in voorkomen,
Het moet daarvoor niets met het verhaal te maken, Hoe absurder het verhaal en de gegevens zijn hoe makkelijker te onthouden,
Je kunt ook in een huis rond gaan en door een verhaal de te onthouden zaken ergens plaatsen, Met een beetje moeite garantie verzekerd Drie jaar geleden heb ik zo als test 10 zaken in een verhaal geplaatst. 10 zaken die andere mensen mij gegeven hebben Nu na drie jaar kan ik nog altijd de meeste zaken opnoemen,
Maar zoals eerder gezegd hoe absurder hoe makkelijker te onthouden
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga altijd vlak voor het slapen leren, het schijnt dat je dan het meeste onthoudt omdat je daarna niks meer gaat doen waardoor je hersenen weer opnieuw geprikkeld worden.
Bij mij heeft het altijd gewerkt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding