1 jaar na ziekenhuisbehandeling ontvang ik rekening voor eigen bijdrage van vorige verzekeraar, mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dat mag en die zul je moeten betalen
joro
10 jaar geleden
Ja, binnen de 2 jaar moet je de rekening hebben ontvangen. Het is overigens niet netjes dat ze er zo'n lange periode over heen laten gaan.

Antwoorden (1)

Ja, als je vorige verzekeraar de claims van jouw ziekenhuisbehandeling heeft ontvangen dan mag die verzekeraar het eigen risicobedrag op jou verhalen.
Ben je tussentijds, tijdens je behandeling, overgestapt naar een andere verzekeraar dan mag die ook de eigen bijdrage (eigen risico) voor dat jaar terugvorderen op het door hen betaalde rekeningen van dat ziekenhuis.
Er kan dus een overlap zijn tussen twee verzekeraars en twee jaren waarin de claims hebben plaatsgevonden.

In beide gevallen betaal je echter nooit meer dan het maximale eigen risico bedrag dat geldt voor het lopende verzekerde jaar.