Hoe komt het dat je Je leeg kan voelen?

Ik heb het dan niet over een lege maag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

Omdat je iets mist waar je zelf nog niet echt bij stil hebt gestaan .. omdat je je eigen ding blijft doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je leeg voelen op het moment dat je beseft dat je eigenlijk het leven lijd dat je niet wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
invulling, dat woord zegt het al.
invulling die je zelf aan je leven moet leren geven.
dat duurt lang, en is niet makkelijk.
orienteer je, ga naar lezingen, leen boeken van de bieb.
als je niet werkt, ga dan vrijwilligerswerk doen, het verbreedt je horizon.
succes!
Rieneke1
14 jaar geleden
Moeilijke vraag ga toch proberen een antwoord te geven:
Je lichaam en geest zijn zo uniek dat ze over het algemeen doen wat het beste voor je is.
Heb je misschien een hele drukke/ emotionele periode gehad? Dan kan je geest even in de slaap stand staan even alles op nul.
Om tot rust te komen.
Als je het op die manier kan bekijken is het ook niet zo vervelend, laat je lichaam en geest zich weer opladen in alle rust.
Dat lege gevoel verdwijnt weer, heel langzaam en gek genoeg ook vaak ongemerkt, want als het weg is dan denk je er niet meer aan.
Geef toe aan momenten dat het allemaal niet zo lekker gaat of dat je je niet goed in je vel voelt zitten.
Vecht er niet tegen maar accepteer het.
Ht gebeurt meestal niet voor niets.

Dit is wat mij altijd het beste helpt. Maar dit is wel heel persoonlijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ervaring is dat omdat ik uitgegeven ben. Ik ben zoveel met andere mensen bezig geweest, dat ik niks meer overheb, geen energie. Dan moet ik gewoon wachten tot het weer wordt bijgevuld. Bv door leuke dingen die gebeuren of door mensen die iets voor mij willen doen, of gewoon door de tijd.
De energie komt echt vanzelf terug!! En het wordt weer lente!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet weet wat het doel in je leven is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn mening zijn er twee varianten van je leeg voelen. Ik heb b.v. jaren lang poppenkast gespeeld voor mijn hobby. Als ik dat een hele dag (b.v. op een braderie) deed, voelde ik mij op het eind heel leeg, ik had geen nieuwe verhaaltjes meer, en leuke dingen kon ik ook niet meer bedenken. Dan moet je gewoon stoppen en moet een ander het even overnemen. Het andere leeg is, als je zo emotioneel door bepaalde zaken geraakt bent dat je helemaal niets meer wilt. Je bent dan werkelijk leeg! Op dat moment zit je dicht tegen een depressie aan, en moet je wel zorgen dat je probeert dat je alles voor jezelf weer op een rijtje krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergelijk het met een soort batterij of accu.

Je kunt je leeg voelen op het moment dat alle energie uit je wegstroomt, of weggestroomd is.

Vaak is dit na het uitvoeren van een voor jou zware oftewel veel energie vergende taak. Je hebt de taak volbracht, het doel is bereikt, en je moet je energie weer opbouwen voor nieuwe dingen.

Gewoon toegeven aan dit gevoel en tijd aan jezelf besteden. Hierdoor bouw je weer nieuwe energie op, en ben je snel genoeg weer "opgeladen" om aan iets nieuws/anders te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voelt dat je levenskracht even weg is, slapen is dan een optie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat dan de band van je levensfiets lek is. Toch?