Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als iemand zegt: je kunt me vertrouwen. Wat betekent dit dan?

Betekent dit dat je diegene kunt vertrouwen op basis van zijn of haar eigen interpretatie van het woord vertrouwen.

Betekent dit dat diegene je goed genoeg kent om te weten wanneer jouw vertrouwen wordt beschadigd en dus rekening met je houdt?

Of iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ben het eens met C4th... ik word dan altijd wat voorzichtiger. Tenzij het iemand is die je goed kent en van wie je zelf eigenlijk al wel weet dat je diegene kunt vertrouwen of als het gezegd wordt NADAT jij iemand in vertrouwen hebt genomen en die je daarna nog extra wil bevestigen dat jouw verhaal veilig is bij hem/haar! Maar als iemand dit zomaar vanuit het niets zegt..... zou ik wat voorzichtiger zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (10)

Dat betekent dat ik doorgaans extra voorzichtig ga worden in mijn uitlatingen.
De paar keer dat ik er "ingetuind" ben, kwam ik erachter dat het "vertrouwen" van dat persoon voornamelijk bedoeld was als: "Ik ben nieuwsgierig en wil het graag weten".

Persoonlijk bepaal ik zelf wel wanneer ik het idee heb iemand te kunnen vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan je helaas niet! Goed kennen is geen kwestie van even, maar vergt een langere periode. Vertrouwen moet je bouwen. Het komt jammergenoeg ook zelden voor dat een mens zichzelf goed kent
Bovendien komt vertrouwen te voet en verdwijnt te paard.
Degenen die veelal wel makkelijk en snel te vertrouwen zijn, zijn de geestelijk gehandicapten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die zéggen dat je ze kunt vertrouwen in plaats van het zonder er woorden aan vuil te maken te bewijzen, wantrouw ik al direct.

Vertrouwen verdien je. Je krijgt het als je in kleine vertrouwenskwesties betrouwbaar blijkt, en daarom met steeds grotere kwesties vertrouwd wordt.

Iemand die alleen maar zegt dat je hem kunt vertrouwen, probeert meestal om het stadium van vertrouwen verdienen over te slaan. Zo iemand heeft er blijkbaar persoonlijk wat bij te winnen als je hem zonder echte aanleiding zomaar vertrouwt.

Dat is dus een grote rode vlag. Als het om jou ging, in plaats van om hem- of haarzelf, zou diegene wel minder praten en meer tonen dat hij/zij te vertrouwen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen moet je verdienen. Vertrouwen dat voel je. En ik wordt altijd erg voorzichtig als mensen zeggen dat ze te vertrouwen zijn.
Iemand die te vertrouwen is, heeft het niet nodig om dat expliciet uit te dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt dat jij weinig vertrouwen hebt in iemand anders. Dit wil hij je duidelijk maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen is geloven in betrouwbaarheid van een persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je pas iemand langer moet kennen wil je die persoon kunnen vertrouwen. Goede ervaringen doen je vertrouwen goed. De tijd zal het leren. Niet meteen geloven dus. Eerst even een tijdje de kat uit boom kijken vind ik. Maar ik zeg je eerlijk toen ik jonger was , dacht ik altijd dat ik iederen kon vertrouwen, daar heb ik vaak genoeg in het verleden mijn kop tegen gestoten. En kon ik niet begrijpen dat ik mijn vertrouwen zo heb kunnen laten beschadigen. Ik was immers toch ook eerlijk? Je leert met de jaren ook voorzichtiger te zijn daardoor. Dus een tip,geloof niet meteen in iemands vertrouwen. Het is heerlijk hoor als je open staat naar een ieder, maar het kan ook naief zijn. Net zoals ik was ;( Maar het feit dat het je bezig houdt vind ik heel positief. Kijk de kat maar uit de boom. :) Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met zieneres eens! Als n man t tegen me zegt sta ik meteen voor 200% op scherp en let extra op :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent dat diegene alles behalve te vertrouwen is.
Iemand die vertrouwen is, denkt er niet eens aan om zoiets te zeggen want die is niks van plan en heeft niks te verbergen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vetrouwen in een ander is naar mijn mening iets dat je opbouwt door ervaring. Dat hoef je niet te zeggen: je kunt mij vertrouwen maar dat zal de ander voelen door ervaring met die persoon. Je eigen gevoel (intuitie) hierover is een aardige graadmeter.
Een gezonde dosis oplettendheid van jezelf is heel goed. De situatie van mensen (ook die van jou) verandert regelmatig waardoor iemand op een bepaald gebied toch wat minder goed te vertrouwen wordt omdat zijn eigen belang een rol gaat spelen bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding