Citaat:
"Stop voor het slapen gaan gewoon weer natte kranten in je schoenen en draag je schoenen de avond erop weer even met sokken. Misschien moet je dit een paar avonden achter elkaar herhalen, maar mijn ervaring is dat het goed werkt. Sterker nog: ik heb ooit een te klein paar schoenen gehad, dat na wat oprekken echt is uitgegroeit tot mijn favoriete paar. Ze hebben echt altijd zalig gezeten (na een week tv kijken met sokken en pumps aan), ik droeg ze echt vaak en graag juist omdat ze lekker zaten. Gek is dat, dat een paar schoenen wat in eerste instantie een miskoop lijkt je favoriete paar wordt.
Het maakt overigens niet uit of je schoenen van echt leer zijn of van een NAMAAK materiaal, mijn ervaring is dat het oprekken in allebei de gevallen prima werkt."

Wat ik elders steeds lees is dat zelf oprekken van kunstleren schoenen niet lukt (Lijkt me ook logisch gezien het materiaal). Wel schijnt de schoenmaker dit te kunnen. Je zou die dus 's kunnen bellen.
SimonV
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
schoenmaker hééft ze opgerekt op een soort rekmachine, maar ze zijn nog altijd te spannend....
SimonV
10 jaar geleden
Jammer! Het leek me ook al te mooi om waar te zijn...
liveisgreat
10 jaar geleden
super! ik heb het geprobeerd en het is al een stuk beter. Eerst ging het niet zo goed, maar dan dacht ik ineens dat plastiek smelt met heet water, dus ik heb zoals je voorstelde met mijn schoenen en dikke sokken in de zetel gezeten maar op voorhand mijn plastieken schoenen overgoten met kokend water. Dan heb ik de natte kranten erin gedaan en die dan ook overgoten met kokend water. En dan op de radiator gezet zodat ze weer heel warm werden en de kranten hun werk konden doen.
Ze zijn al stukken breder, en ik heb ze zelfs al kunnen aandoen voor een theatervoorstelling deze namiddag (aan het einde begonnen ze wel wat te knellen, dus ik moet dat vanavond nog es herhalen). Bedankt voor de tip, ik vreesde al dat plastieken schoenen niet rekbaar waren, na de mislukte oprekpoging van bij de schoenmaker...

Andere antwoorden (1)

Door er natte handdoeken in te proppen en deze een nacht erin te laten.
Je kunt het altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Natte kranten? Propt beter.
Plus