Badzout dode zee. Er moeten 8 eetl. in het badwater, maar het water is niet zout?

Heb badzout afkomstig van de Dode zee gekocht (merk Zarqa) omdat dit goed schijnt te zijn voor van alles en nog wat. Maar het badwater is helemaal niet zout. Klopt dit wel? Het lijkt mij nl. helemaal niet werkzaam als het water niet eens een heel klein beetje zout is/smaakt.

14 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (4)

Dat is wel vreemd, zout uit de dode zee hoort net zo zout te zijn als normaal zout. Een bad is wel groot, er past heel veel liter in. Om zout te proeven moet je er dus ook flink veel zout in doen. Misschien is dat het, te weinig zout voor de hoeveelheid water die in bad zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan waarvoor je het gaat gebruiken. Voor psoriasis is het idd te weinig daar mag je wel de halve zak voor gebruiken.

Himalaya zout werkt trouwens beter. Daar moet je juist heel weinig van gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor vijvers wordt ook wel eens zout aanbevolen tegen visziektes, daar moeten kilo's in!!
En ook dat proeft niet zout!
Dus die 8 eetlepels die proef je echt niet.
Toch kan het prima werkzaam zijn in je bad, maar verwacht geen wondertjes, dan zou je naar de Rode Zee moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sonaya
14 jaar geleden
Dode zee bedoel je :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rode dode zee dan
Het zoutgehalte van de Dode Zee is 345 gram per liter.
Als je net zoveel zout in je bad gooit, dan wordt het even zout.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Klopt! Maar een reisje Israel is ook niet goedkoop :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, daar moet je haring vangen, die hoeft de pekel niet meer in!
AWM
14 jaar geleden
Je word zelf een haring als je daar in gaat zitten.
Alleen nog wat uitjes en augurkjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar spreekt de echte Amsterdammer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen de andere Amsterdammer