Kunnen sommige mensen echt contact krijgen met doode mensen of is het gewoon een grote truc?

Sommige mensen doen wel of ze kunnen praten of contact krijgen met dode mensen ze zeggen wel meestal dat die doode mensen gelukkig zijn enzo maar is dat wel allemaal waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Het is een truuc die cold reading heet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het succes van een cold reading is voor een belangrijk deel afhankelijk van de cliënt. Het medium doet er goed aan om duidelijk te maken dat de beste resultaten door samenwerking tot stand worden gebracht. De cliënt moet er actief bij betrokken worden. Hij of zij moet het medium helpen om haar paranormale waarnemingen te begrijpen en de betekenis van haar woorden te doorgronden. Een medium kan niet alles zien. De boodschappen van boven komen niet zo helder door en vaak kan alleen de cliënt begrijpen waarop ze betrekking hebben. Het zijn puzzelstukjes die in elkaar moeten worden gepast. De cliënt wordt geacht het medium aanvullende informatie te geven. Naarmate de cliënt meer feedback geeft en er meer interactie is, kan het medium meer voor hem doen. Tijdens het consult stelt ze meestal voortdurend vragen die de cliënt uitnodigen om te reageren, al is het niet de bedoeling dat de cliënt de leiding van het gesprek overneemt.

Toegevoegd na 6 minuten:
truuc moet zijn truc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik vind het grote nonsens ,en als het echt zo zou zijn laat de de doden met rust. We leven in dit leven, we praten met levende mensen. m.i. is het gewoon dat je de gene die overleden is moet loslaten. Ook wel logisch als je niet kunt lostaten dat je nog met de overledene wil praten. Er zijn zoveel dierbaren in mijn leven overleden, waar ik elke dag nog zou mee willen praten. Maar helaas ze zijn er niet meer. Hoe pijnlijk dan ook. Laat ze met rust en laat los en leef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi persoonlijk antwoord, mee eens, + :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben gek op zo'n nuchtere kijk +1
ALS t al mogelijk is, zijn t in ieder geval niet de mensen die er grote shows omheen bouwen en er stinkend rijk van worden. Als een van die " sterren" 2500,- per maand als salaris zou beschouwen en de rest consequent zou schenken aan een goed doel.. dan zou ik er misschien nog es aan kunnen gaan twijfelen.

Zij die weten spreken niet. Zij die spreken weten niet.

Dus hoe harder ze gillen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel erg in gelooft dan is het net of je echt contact hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, mij overkwam dat ook.. en ik weet inmiddels bij wie ik moet zijn om dat nog eens mee te maken..maar daar is hier op GV al zo vaak over gediscussieerd dat ik betwijfel of je veel reacties gaat krijgen en of je er werkelijk iets aan zult hebben…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijbel zegt het volgende over de toestand van de doden:

(Prediker 9:5)  Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten.

Mensen die met dode personen proberen in contact te komen,komen in contact met goddeloze geesten.

Goddeloze geesten zijn erop uit de mens het tegengestelde te doen geloven van wat God heeft gezegd.

God zei :"De dag dat gij ervan eet zal je sterven".
Satan zei:"Gij zult beslist niet sterven".

De bijbel verbied dit (Deuteronomium 18:11-12) . . .noch iemand die de doden ondervraagt. Want iedereen die deze dingen doet, is iets verfoeilijks .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima Aimee, maar wat als de dode persoon een overleden geliefde is ? En jij zielsviel van hem hield . En er hier Liefde in het spel is . En de gestorvene bewust is overgegaan , en de geliefde de gestorvene vast heeft gehouden, met haar arm over zijn borstkas terwijl zij hem liet overgaan naar de andere zijde. En zij de nacht niet kan slapen want het contact via de band der liefde gesloten via het contract met God is niet verbroken maar duurt voort , zelfs als de overledene niet meer ademt ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U zult beslist wel weten dat het grootste gebod is :Bemin God bovenal,daarna komt :Bemin uw naaste als uzelf.
Daarom gaan we zijn geboden op de eerste plaats stellen en niet onze eigen verlangens. Wanneer een geliefde van ons komt te overlijden,(dat overkomt ons allemaal ,mij incluis) dan stellen we al onze hoop op God. Wanneer we dan de drang voelen opkomen om met onze gestorven geliefde te spreken (mij incluis) dan richten we ons met al onze verstandelijke vermogens naar onze schepper in gebed.Wij leggen ons hart open ,en zeggen hoe we ons voelen,wij bidden of hij onze geliefde wilt gedenken met een opstanding ,en dat we later verenigd mogen zijn in het paradijs in perfecte gezondheid. Veel sterkte Goldtententen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt Aimee.
Alles goed hoor. Ik was gewoon benieuwd hoe jij daar over denkt , met alle respect voor ieders geloof.
het is wat je zelf wil geloven, de 1 gelooft er in en de ander niet. Sta je er voor open of totaal niet? sluit je je helemaal af voor spiritualiteit, dan merk je niets van de zielen die in het hiernamaals zijn, sta je er wel voor open, dan merkt iedereen er wat van op zijn eigen manier. De 1 ziet ze, de ander voelt ze, de hoort ze en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel er zeker meer is tussen hemel en aarde dan wij mensen kunnen beseffen en weten, is het absoluut niet gezond voor een mens om contact te zoeken met doden.
Het antwoord van Aimee verwijst al naar wat de Bijbel erover zegt. Dat zijn geen woorden van een mystieke aard, maar spreken over de ervaring die er altijd is geweest met tovenaars en geestenbezweerders.
Gewoon niet doen, want je hebt geen idee waar je je in begeeft.
Uiteraard is er tussen mensen een bepaalde niet uitgesproken interactie, die maakt dat een goede observator jou ongemerkt informatie kan ontlokken.

Blijf ajb met beide benen op de grond staan. Aan zwevers hebben we niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat mensen best geesten kunnen zien . Zelf denk ik dat dit dan echt van uit de geest komt maar niet van uit de mens zoals oproepen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het is onzin. Ze hebben het ooit uitgeprobeert met een groep die in een dusdanig verduisterde ruimte zat dat de antwoorden niet met de ogen waarneembaar waren. Het geheel werd wel openomen met een nachtlichtcamera en toen die opname werd vertoont bleek dat alle antwoorden niets meer waren dan een letterbrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je voor, je bent pas je moeder kwijtgeraakt.
Overleden en je had een hele sterke band met haar, je was haar lievelings dochter echt twee handen op een buik.
En je zou bij mij komen praten over je verdriet en verlies van je moeder (sessie) Dan zou het kunnen, heel misschien kunnen , dat ik contact kan maken met jouw overleden moeder.
Er kunnen boodschappen, namen en dat soort dingen door komen.
Maar heel vaak in stukjes en brokjes.
Als het heel goed gaat, kan ik ook het verdriet voelen van je moeder en nooit uitgesproken wensen verstaan.
Veel mensen geloven hier niet is en dat is prima, geeft niets.
Maar als je bij mij zit, en je hoort namen en je ervaart het bijzondere gevoel, dan weet je dat het echt kan en bestaat.
Helaas zijn er zeer veel oplichters werkzaam als medium, die allen maar aan de euro's denken.
Een echt medium denkt aan liefde en helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken iemand, die daar nog steeds heel dankbaar voor is Ed,
en een groot stuk verdriet is weggenomen door dat contact.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet meer wie je bent, je hebt al eerder gereargeert, toen verliep de discussie niet zo lekker.
maar nog wel bedankt voor je steun de vorige keer.
Ik moet het die richting zoeken, richting Portugal.
Vandaar richting.... Brabant...? dat weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eddijst , een heel eerlijke reaktie van jou en daarvoor een pluim !
Ja mensen kunnen echt contact krijgen met overledenen. Maar niet zoals in shows of op commando.
Zeker het contact krijgen met vreemden is heel moeilijk.
Ikzelf heb regelmatig contact met mijn broer. Hij is er wanneer ik hem nodig en soms is hij er gewoon omdat hij het leuk vind. Hij kan komen en gaan wanneer hij wil. Maar ik kan hem roepen en dan weet ik dat hij er is. Hij staat voor mij klaar als mijn beschermengel.
Daarnaast kan ik in zeldzame gevallen mijn oma en mijn neefje zien. Maar die kan ik niet op commando bij me roepen. Andere familie en vrienden die er helaas niet meer zijn heb ik nog nooit gezien.
Ik weet dat ik makkelijk contact kon leggen toen ik klein was en nog niet wist dat het niet normaal was. Nu heb ik het weer geleerd, maar het kost nog wel moeite.