Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan dat dat ik pas last van misselijkheid krijg dik 3 uur na dat ik heb gegeten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeert u hier een excuus te vinden om niet naar de dokter te gaan?
Dit is al uw 7e vraag over dit onderwerp binnen een etmaal.
Gaat u toch a.u.b. naar een arts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hangt af van de oorzaak van je misselijkheid.
Bij een voedselvergiftiging (bacterien in je eten) kan je tussen 1 uur en 3 dagen na het eten ziek worden.
Bij een allergie reactie tussen vrijwel onmiddellijk en enkele uren.
Bepalend bij de eerste is de snelheid van vermenigvuldiging van de bacterien en de reactie snelheid van je afweer systeem.
Bij de tweede is het de vraag welk deel van je lichaam verkeerd reageert op de stof en daardoor bepalend hoe lang na het eten je er last van krijgt. Ook speelt dan mee of je maag al dels gevuld is (duurt dan langer voordat je er last van krijgt) of dat je een verkeerde stof op een lege maag binnen krijgt.

Ik weet van mezelf dat ik verkeerd reageer op vetsin (chinese smaakversterker, E621) en daardoor zal ik ca 2-3 uur na het eten bij een chinees ziek worden, misselijk en overgeven (tenzij die chinees zonder vetsin voor mij iets kan klaarmaken uiteraard)

Ik weet van een ander, hoog allergisch voor pinda's en daardoor ook voor arachide olie dat ie bij de kleinste sporen van pinda's onmiddellijk overgeeft (en dat redt dan ook zijn leven).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okeee dankjewel voor de informatie
Hoe weet je eigelijk zoveel ervan dan?

Andere antwoorden (3)

Dat zou ik aan een dokter vragen. Even een afspraak maken met je huisarts. sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lever maakt de gal aan, dit gaat naar de galblaas en van daar gaat het gedoseert naar je maag.
Als dit gebeurt met een lege maag. kan je maagpijn krijgen , maagzuur of misselijk worden.
Het zou ook kunnen zijn, dat je last van je gal hebt, die is dan een beetje van slag en geeft te veel of te weinig gal op het verkeerde moment.
Ook hiervan kan je misselijk worden.
Meestal gaat dit gepaard, met een heel vervelend gevoel alsof je wagen ziek bent, je wordt dan ook duizelig en vaak een druk in je hoofd en je kan je slecht concentreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je bloedsuikerspiegel te hoog word kun je ook misselijk worden, dit word een hyper genoemd, ook deze kan dodelijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding