Waarom blijf ik zo mager?

hallo mensen.
Ik ben een 26 jarige man van 1,73 en weeg maar 55 kilo soms wel 53 kilo.
Ik word er gek van, ik heb gewoon geen enkel zelfvertrouwen meer.
Lente en zomer haat ik omdat ik geen korte shirts kan dragen of naar de strand kan gaan, ik blijf standaard binnen en ga dan in de avond naar buiten.
Ik ben al zo vaak naar de huisarts gegaan maar die man weet niet wat er aan de hand is, toen ik 15/16 was ben ik samen met me moeder naar de doktr gegaan, mij werd toen verteld dat ik een hele snelle spijsvertering heb en wanneer ik ouder word dat het wel zou stoppen, ik eet goed maar ik kom niet aan.
Ik heb ook weightgainers geprobeerd en krachttraining maar gaf het altijd op na paar maanden omdat het niet hielp.
Ik heb ook van de huisarts op en gegeven moment nutridrink gekregen maar dat hielp niet.
Ik ben toen begonnen met blowen vanwege de stress en met het domme idee van blowers krijgen vreetkick en daardoor ga ik aankomen, nee ik kwam niet aan ik werd verslaafd aan blowen maar ben gelukkig sinds 2 maanden van die troep af.
Weet iemand misschien wat er mis is met mij?
Ik heb al jaren geen relatie meer gehad omdat ik simpelweg me schaam voor me lichaam.
Ik wil hier niet de zielige jongen uithangen ik heb het voor de rest prima voor elkaar, maar dit maakt mij elke jaar weer gek.
En zeker als ik elke dag weer reclame's op tv zie dat er mensen zijn die zo graag willen afvallen.
In september heb ik tegen mezelf gezegd wat er ook gebeurt deze zomer wil ik genieten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
kun je eens vertellen wat je precies eet op een dag en wat je ongeveer doet aan activiteiten en sporten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, er is niks mis met je!
Je zou eens contact kunnen opnemen met een gewichtscoach om te bespreken hoe je op je gewenste gewicht kunt komen. Samen met de gewichtscoach bespreek je je voedings- en leefstijl, waaruit dan een plan van aanpak wordt gemaakt. Met dat plan en de steun van de gewichtscoach zul je na een aantal maanden zien dat het beter met je gaat. Surf eens wat rond om een gewichtscoach te vinden bij jou in de buurt ( of evt. online) waar je een goed gevoel bij hebt.
Groetjes en succes!
Een gewichtscoach in opleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je geeft zelf al een oorzaak van je niet aankomen. Stress.
Probeer jezelf te accepteren zoals je bent. Een mens komt in alle vormen en maten. Plaatjes in de media verstoren jouw zelfbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey
Wow bedankt voor jullie antwoorden, lekker snel een leerzaam.
Ik wist niet dat je van stress ook kon afvallen, ik heb momenteel echt heel veel stress om bepaalde dingen.
ik heb vandaag een afspraak gemaakt met mijn huisarts voor morgen ochtend kijken of hij dit keer wat anders te zeggen heeft.
Ik eet in de ochtend Brinta
Rond 10 uur meestal fruit zoals banaan of sinaasappel.
Rond 12 uur eet ik meestal brood met tonijn salade.
Rond 14:00 uur meestal weer wat fruit.
Als ik thuis kom eet ik weer brinta, en rond 20:00 avond eten, meestal spaghetti,macaroni of gewoon aardappel met vlees.
Voor het slapen gaan weer Brinta.
Ik moet wel toegeven dat ik meestal de avond eten niet op krijg.
En dat ik de ene dag ook wat minder eet dan de andere dag.
Ik heb dan altijd het gevoel dat ik heel erg vol zit maar misschien eet ik inderdaad te weinig.
Ik had wel vorige week heel veel van die kant en klare hamburgers gehaald van c1000, ik heb heel veel gefrituurd omdat ik dacht misschien helpt het maar het helpt niet.
Een ik heb al heel lang geen weightgainers gebruikt, met weightgainers krijg je volgens mij al zo rond 500 kcal binnen dat is heel veel.
Ik sport niet veel, maar ik betaal helaas wel elke maand 16 euro voor mijn fitness school, maar ik loop wel veel vanwege school en werk. Hey nogmaals jullie zijn top, echt bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga morgen aan mijn huisarts vragen over de diëtiste en gewichtscoach. Ik hoop dat het nu wel goedkomt
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt niet precies de porties verteld, dus ik moest een beetje een schatting doen, maar je eet inderdaad nogal weinig: http://i40.tinypic.com/2lv24pz.jpg
Als ik invoer dat je een portie Brinta eet, plus je 2x fruit, 2 boterhammen met tonijn salade, 200 gram aardappelen, 200 gram groente en later weer Brinta, zit je volgens deze site rond de 1000 kcal.
Ik ben alleen vergeten vlees toe te voegen, dus je moet er nog iets van 200-300 kcal aan toe voegen, maar je zit dus echt veel te laag voor een jongen van jouw leeftijd.
Ritsuka
10 jaar geleden
Frituren of weight gainers moet je niet aan beginnen, dat is niet echt gezond voor je.

Antwoorden (1)

Als je wilt aankomen is het om te beginnen erg nuttig om eerst een week te noteren wat je precies eet en hoeveel je eet. Misschien blijkt dan wel dat je veel te weinig tot je neemt! Bespreek het met een diëtist. Blijkt dan dat je te weinig eet, dan kun je als eerste maatregel proberen om wat meer voeding tot je te nemen, om op die manier aan te komen. Eet je al voldoende, zoek dan eens uit of er wellicht ook andere factoren een rol kunnen spelen. Stress en spanning bijvoorbeeld, kan ook leiden tot gewichtsverlies.

Regelmatig eten is een essentiële voorwaarde om aan te komen. Zorg dat je elke dag minstens drie hoofdmaaltijden gebruikt met daarnaast een aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel steeds rustig de tijd voor te nemen en jezelf niet overhaast vol te proppen. Let daarbij op: als je het gevoel hebt vol te zitten, zit je ook vol. Tussendoortjes zijn erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en smakelijke tussendoortjes zijn bijvoorbeeld, yoghurt met cruesli, liga, sultana, fruit, crackers met zuivere vruchten en ga zo maar door!

Als je zeker weet, dat een snelle stofwisseling de oorzaak is van je ondergewicht, is het belangrijk je eetgewoontes aan te gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ’s-morgens gewend om maar één boterham te nemen? Neem er dan eens twee. Als je denkt dat je het best vetter kunt gaan eten om aan te komen heb je het mis. Dit is absoluut niet zo! Ook voor magere mensen is teveel vet ongezond. Het beste kun je voedsel eten dat veel eiwitten en koolhydraten bevat zoals volkorenbrood, eieren, vlees en vis. En (volkoren) pasta.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
precies, langzaam opbouwen met porties, en goed bekijken wat je nu eigenlijk eet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraagje van mij: kan er altijd iets aan gedaan worden dan? Ik heb zelf een superskinny husband, die eet alles wat 'ie wil, maar er gebeurt gewoon helemaal niks. Dit is gewoon wat hij is. Spijkerbroeken bij speciaalzaak of anders tussen de kindermaatjes, alles in S of XS.
Ik vraag het maar, want ik zou het zielig vinden als deze vraagsteller van alles gaat proberen, maar dat de oplossing zou zijn om 'gewoon' te accepteren zoals je bent...
Ritsuka
10 jaar geleden
Er is altijd een soort van gewicht waar je lichaam zich prettig bij voelt, en proberen dit hoger of lager te krijgen kan meestal wel, maar dit kost dan heel veel moeite.
Dus mogelijk is je man gewoon zo JanLast. Wij weten hier verder niet wat hij eet, of dat veel of weinig is, maar blijkbaar past zijn voeding bij zijn activiteiten en blijft hij op gewicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe dan ook, zn bmi is inderdaad erg laag.
Aanvullend op het antwoord: als je je voeding bij wilt houden er zijn heel veel apps waarbij je precies kan bijhouden wat je eet, je vult gewoon in wat je hebt gegeten en hoeveel je er van hebt gegeten (die apps hebben alle producten uit de supermarkt in hun geheugen staan) en die berekenen dan zelf het aantal calorien.
Ik heb " myfitnesspal" gebruikt om me bewuster te worden van mijn voeding om betere resultaten te halen met sport, maar het is natuurlijk ook handig als je je bewuster wilt worden met andere doeleinden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Klopt, er zijn veel handige apps voor. Fatsecret is ook wel een handige, met een grote database, en je kunt zelf instellen wat je graag wilt (aan aantal kcal, eiwitten en dergelijke)