Mijn neuroloog heeft mij door verwezen naar een psycholoog,word dat vergoed door AEVITEA ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vergoeding kosten psycholoog 2013

Vergoeding psycholoog uit basispakket per 1 januari 2013

Als u in Nederland voor psychologische hulp gebruik maakt van een GZ-psycholoog (BIG-geregistreerd psycholoog), dan wordt dit vergoed vanuit het basispakket van uw zorgverzekering. Vanaf 01-01-2013 gelden de volgende spelregels:
•Maximaal 5 sessies worden vergoed vanuit het basispakket.
•U betaalt een eigen bijdrage van 20 euro per sessie.
•U betaalt een eigen risico van 350 euro.
•Indien u extra eigen risico heeft afgesloten, dan betaalt u dit extra.

•Het kan zijn dat u uw eigen risico al deels gebruikt heeft voor andere zorg. Dan betaalt u tot het bedrag van 350 euro (of bij extra eigen risico tot dat bedrag).

•Het bovenstaande geldt voor GZ-psychologen die contracten hebben afgesloten met zorgverzekeraars. Bij GZ-psychologen zonder deze contracten betaalt u mogelijk een hogere eigen bijdrage per sessie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Ik kwam tot hetzelfde antwoord: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geestelijke-gezondheidszorg/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-behandeling-van-mijn-psychische-problemen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je crea. Wat een beetje googlen al niet kan doen. ;-)))
Gezien de wachttijden bij psychologen, is het van belang de kosten van 2014 te weten.

Vanaf 2014 valt iedereen met een lichte tot matige psychische aandoening onder de basis-GGZ.
De vergoeding voor consulten verandert bij eerstelijnspsychologen. Nu krijg je 5 consulten vergoed via de zorgverzekering. In 2014 vervalt die beperking.
Ook de eigen bijdrage van € 20 per consult verdwijnt vanaf 2014.

De zorg uit de basis-GGZ valt wel onder het eigen risico zorgverzekering (€ 360,- in 2014).

Toegevoegd na 8 minuten:
Verifieer bij je gekozen psycholoog of hij/zij een contract heeft bij AEVITEA.
SimonV