Voor het eerst naar een lesbische bar, hoe werkt dat?

Ik ben 18 en weet eigenlijk bijna zeker dat ik op vrouwen val. Ik zou graag een keer naar een homobar willen. Maar ik ken niemand die echt met mij mee zou willen.. ook vind ik het een beetje eng en lijkt het me raar om alleen naar zoiets te gaan. Kan iemand mij daarmee verder helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

In Rotterdam is er een vereniging voor jongeren: Apollo. Deze is ook voor jongeren die nog onzeker zijn over hun seksuele voorkeur. Ik weet niet zeker of deze vereniging bij het COC hoort. Er is bij Apollo in ieder geval een werkgroep "Echo", waarvan de leden (vrijwilligers) nieuwe of potentiële bezoekers introduceren en daarna kunnen zij deelnemen aan kennismakingsgesprekken en/of een kennismakingsdag. Waarschijnlijk bestaat er ook wel zo'n vereniging of groep in Amsterdam, bijvoorbeeld bij het COC. Misschien kan je daar iemand vinden die met je mee wil gaan naar een lesbische bar.

Overigens ben ik er nooit geweest; ik heb er alleen over gelezen: ik hoor niet tot de doelgroep van COC en Apollo.
Antoni
10 jaar geleden
Hier zijn in Amsterdam cafés te vinden. Ik vind die voor een beginneling een beetje heftig.

http://www.iamsterdam.com/nl-NL/experience/voor-jou/GayAmsterdam/homo-en-lesbo/de-stad-in/bars-clubs

Deze link http://www.groep7152.nl/ heeft landelijk bijeenkomsten, voor lesbische en biseksuele vrouwen van alle leeftijden, meestal 1x per maand op zondag. En meestal met een open, vriendelijk karakter. Er wordt vaak gedanst. Je kunt er iets drinken en je moet entree betalen.

Probeer het eens. Anders kom je er nooit achter, maar geef je gevoelens wel een kans.

En verder natuurlijk het aloude COC. Google maar eens.

Succes en sterkte!