hoe kan het dat ik 1.95 meter ben en mijn vader en moeder een stuk kleiner? zo al 15 centimer

Weet jij het antwoord?

/2500

je hebt betere voeding gehad ,langer kunnen groeien ,later in de pubertijd geraakt ,groter geworden ,als iedereen kleiner of gelijk aan zijn of haar ouders zou zijn waren er geen mensen groter dan 1,5 meter ongeveer

Mensen worden steeds langer, en dat komt voornamelijk doordat als je ziek bent, je niet groeit. En door goede voeding en goede medische zorgen zijn mensen steeds minder en korter ziek. Daarnaast is het niet zo simpel, ik ben een half mijn vader half mijn moeder. Van ieder chromosoom paar krijg je een kopie van je moeder en van je vader. Echter eentje is dominant. Je weet echter niet of je de dominante hebt gekregen of de andere. Dus je kan een eigenschap erven die je ouder niet heeft (niet dominant bij hem/haar) maar wel bij jou, en andersom. Misschien heb je familie leden die wel wat langer zijn, opa's en oma's, ooms en tantes?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100