Te diep gesneden in bovenbeen, eigenlijk hechtingen nodig gehad maar niet naar de dokter geweest. Wat kan hier nog aan gedaan worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Wanneer het om een diepere wond of snee gaat kan het nodig zijn dat het gehecht of geplakt moet worden om de wond dicht te houden zodat het sneller geneest. Vaak kunnen één of twee hechtpleister al voldoende zijn om de wond weer dicht te maken. Wanneer een wond op de juiste manier wordt behandeld is het litteken naderhand ook minder zichtbaar. Wanneer een snee, doordat het niet gehecht of geplakt is, een erg lelijk litteken achter laat kan een arts soms het litteken eruit snijden en deze alsnog, maar dan netjes, hechten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik geef je de raad om ermee naar de dokter te gaan, niet alleen gaat het lang duren alvorens een grote wonde heelt, je gaat er een lelijk litteken aan over houden om nog maar te zwijgen over de mogelijke infecties en het afsterven van weefsel.
Van een hechting voel je niets, hoogstens enkele kleine prikjes om het te verdoven.