Hoe word ik mentaal sterker?

Hallo iedereen,

Zoals wat er op de titel staat, hoe word ik mentaal sterker
Want ik merk bij mezelf dat ik nogal snel door de grond zakt wanneer ik teveel "energie" uitgeef.

Zoals met het coopertest, ik weet van mezelf dat ik makkelijk een 8 kan halen. Maar na 4 minuten heb ik de neiging om te lopen, ik tracht alsnog te rennen. Alleen wat er in mijn hoofd komt is: "ik kan het niet, ik ga het niet redden. Ohmygod, ik ga dood." (nou ja, met dat: ohmygod ik ga dood, is meer een expressie dat het me niet gaat lukken en het gevoel hebben dat ik gebrek aan h2o heb tijdens het rennen..)

Of met andere sporten, zoals bij een vechtsport of andere gelegnheden.. Waar ik met nieuwe situaties te maken heb, krijg ik ook het gevoel dat ik heel snel in mijn schild kruip en vervolgens heel onzeker word waardoor ik dus heel prikkelbaar ben, en sneller in tranen zal uitbarsten. Ook gewoon als ik mezelf blootstel, om te laten zien wat ik allemaal kan, raak ik ook al gauw onzeker.. Terwijl als ik gewoon thuis ben, gaat het gewoon prima.

Met proefwerken en so's, gaat gewoon goed. Ik heb wel gemerkt dat ik dingen beter doe als niemand het ziet of erbij is.

Ik weet van mezelf dat ik een erg gevoelig meisje ben als het in mentaal komt en ook sterk ben, maar dit kan ik gewoon niet meer uitstaan. Altijd alles inhouden dan wat ik kan en emotioneel wordt van uitputting of dergelijke...

x wishingstar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Allereerst, jij bent wie je bent.
Met alles er op en er aan.
Met jouw karakter, dat voor een belangrijk deel genetisch bepaald is.
Een klein deel daarvan is je overgevoeligheid voor bepaalde situaties.
Ook ben je nu zelf bezig je persoonlijkheid te vormen, dat geeft vaak veel onzekerheid.
.

Maak voor je zelf een lijstje met de punten, waar het volgens jou mis gaat!
Wees eerlijk naar je zelf toe en zet alles er op.
Zet hierna de belangrijkste 3 bovenaan het lijstje.
Pik er nu een uit en ga daar mee aan de slag.
Probeer dan je zelf te begrijpen waarom het mis gaat.

Leef gezond met een grote regelmaat.
Eet zo gezond mogelijk.
Sla nooit het ontbijt over!!
Blijf af van energie drankjes!
let op je suikergebruik!
Drink veel gewoon water.
Durf ook nee te zeggen tegen de ander.
Nee zeggen is geen teken van zwakte, maar van kracht!
Accepteer wie je bent, niemand is volmaakt.
Probeer een vertrouwens persoon te vinden waar je zo af en toe mee kan praten.
Maak ook een lijstje van je goede eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! :) Ik zal uw adviezen opvolgen. :)