is er een manier om nooit meer ongesteld te zijn?

ik wil nooit meer ongesteld zijn maar ik wil later wel bijv. normaal kinderen kunnen krijgen ...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Nooit meer ongesteld worden is mogelijk door gebruik van de pil of de NovaSure-procedure. Wanneer men de pil blijft door slikken zonder maandelijkse tussenstops, bestaat er wel kans op doorbraakbloedingen. Met de NovaSure-behandeling is de kans om nooit meer ongesteld te worden aanzienlijk hoger
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het Mirena spiraaltje kan uitkomst bieden. De meeste vrouwen worden na een aantal maanden niet of nauwelijks meer ongesteld. Een Mirena kan tot vijf jaar blijven zitten. De plaatsing kan gedaan worden door de huisarts of gynaecoloog. Na verwijdering ben je gewoon weer vruchtbaar.
Ik ben er zelf heel tevreden over en heb 1x in de paar maanden misschien 2 druppels bloedverlies, mijn huidige heb ik nu een half jaar. Ik heb er eerder eentje gehad, toen heb ik een aantal jaar helemaal geen menstruatie gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik implanon, dat is een staafje dat hormonen afgeeft en in mijn bovenarm is ingebracht door de huisarts. Dit staafje van 1 mm doorsnee en 20 mm lang beschermt mij 3 jaar tegen zwangerschap en het heeft als bijwerking dat mijn menstruatie stopt.

Ik ben al aan mijn 3e staafje bezig en ik vind het heerlijk dat ik niet meer menstrueer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik sinds 2002 de prikpil, in al die jaren niet meer ongesteld geweest.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Depo_Provera.aspx?mId=10704&rId=1407

Heel erg blij mee, als je later toch kinderen wilt, kan je er gewoon mee stoppen, het duurt wel even voordat je cyclus weer op gang is. Soms kan dat een jaar duren.

Voor mij was dit een goede keuze, ik was nog niet toe aan kinderen, ik had/heb een vaste partner (en heb een hekel aan condooms, irriteert en schuurt), de gewone pil vergat ik in te nemen.

De prikpil haal ik eens in de 3 maanden en word door de assistente bij de huisarts gezet. 3 minuten en ik sta weer buiten.

Toegevoegd na 46 seconden:
Een spiraaltje wilde ik niet, ik vind dat enge dingen, ben bang dat het gaat ontsteken ofzo.