Is er controle op de voedingssupplementen die Kruidvat verkoopt?

Mijn dokter zegt dat die niet goed zouden zijn, dat ik beter van een gerenommeerd merk neem, omdat die van Kruidvat door niemand zouden gecontroleerd worden. Klopt dat, of zegt hij dat omdat hij als arts bepaalde merken moet aanprijzen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is gewoon controle op. Dus ze zijn goed.
Echter kunnen de verhoudingen niet gelijk zijn met een gerenomeerd merk. Ook de hulpstoffen kunnen anders zijn.
Je zal in de winkel gewoon moeten vergelijken.
Daarnaast als je gewoon gezond en gevarieerd eet, zijn voedingssupplementen niet nodig tenzij je een aanwijsbaar tekort hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Laatste zin, helemaal mee eens.
Ik kwam erachter dat ik alleen vitamine D supplement nodig heb (vertrek vroeg van huis, en kom laat thuis, dus ik vang weinig zon).
En met een kleine aanpassing had ik genoeg ijzer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en met een vit d tekort is het beter om deze in een apart supplement te slikken. Die je haalt bij de apotheek. Want alleen dan krijg je genoeg binnen