Wie heeft ervaring met een snelle schildklier en kruiden hiervoor?

Welke kruiden kunnen de ziekte van graves verlichten cq verdwijnen? En hoe te gebruiken?

Toegevoegd na 37 minuten:
ik heb al een jaar combitherapie gehad en ben er al drie jaar bekend mee. Loop ook bij een internist dus de basiskennis is er al.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K
Cryofiel
14 jaar geleden
Waarom zou je je zo beperken? Ik zou naar *alle* middelen kijken. Of dat kruidenmiddelen zijn of andere middelen, zou mij niet uitmaken. Zo kan ik kiezen uit de *totale* hoeveelheid middelen. Daarvan zou ik dan de beste combinatie nemen. Is die beste combinatie een paar kruiden? Prima. Is de beste combinatie een paar farmaceutische middelen? Ook prima. Als het maar helpt, met zo min mogelijk bijwerkingen. Je gaat toch ook niet zeggen dat je je wilt beperken tot gele middeltjes? (Hoewel - er zijn zelfs mensen die hun medicijnen op kleur selecteren, zo ver kan de onzin kennelijk gaan...)

Antwoorden (4)

kijk even op deze site van de Nedrlandse vereniging grave patienten

Toegevoegd na 27 seconden:
deze hebben een forum

Toegevoegd na 15 minuten:
http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Art_Schildklier.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die site ken ik al en sta daar ook geregistreerd. Ik krijg daar geen antwoorden want het wordt amper bezocht lijkt wel. en misschien zit hier wel iemand die verstand heeft van kruiden :P.
Ik heb een snelwerkende schildklier gehad maar daar zou ik eerst voor naar de dokter gaan. Ik kreeg er gewoon medicatie voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik loopal 3 jaar bij een internist en heb ook al eerder medicatie geslikt. (1 JAAR STRUMAZOL EN THYRAX) aangezien strumazol zo slecht voor je is wil ik het eerst anders proberen. Mijn schildklier is nu nog stabiel maar ik weet eigenlijk nu al dat hij straks weer op hol slaat. Meestal na een zwangerschap. Plus dat ik dank zij strumazol de oogziekte in ernstige vorm heb bijgekregen, wat nu enigzins gestabiliseerd is maar wat wel operaties nodig heeft om dit weer tot normaal te laten lijken. Wanneer ik weer aan de medicatie ga kan het allemaal weer opnieuw beginnen. En daar wordt je echt niet vrolijk van. Dus vandaar probeer ik het liever met een kruiden voordat ik weer aan die ellende moet beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan nog steeds met een arts bespreken dat je over wil gaan op die kruiden. Als de kruiden goed zijn zou een arts dat moeten weten. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lifste wil ik uit voorzorg de thee of iets drinken of nemen zodat de te snelle werking van de schildklier uitblijft. Het is niet zo dat ik door ga met de kruiden en mijn schildklier waarden steeds hoger worden. Dan neem ik toch wel de medicatie zo wijs ben ik nog wel. Meer preventief zeg maar.
Zou zeker geen kruiden gebruiken voor de werking van je schildklier.
Heb zelf een te traag werkende schildklier waar ik medicatie voor heb.
De schildklier is oa een schakel tussen vele hormonale processen in je lichaam waardoor een niet goed functionerende schildklier veel gevolgen kan hebben.
Een te snel werkende schildklier jaagt je hele systeem op.
Behalve gezond leven en eten wat voor iedereen geld, zou ik verder naar een arts gaan voor medicatie.

Toegevoegd na 33 minuten:
misschien heb je hier wat aan zie link

Toegevoegd na 38 minuten:
Nog wat gevonden:
Natuurlijke middelen en Supplementen Hyperthyreoïdie
Voorbeelden van natuurlijke middelen, homeopathische middelen en supplementen, speciaal op hyperthyreoïdie afgestemd zijn o.a:

■Lycopus europaeus
■Lycopus virginicus van A. Vogel
■Lycopus (176) van Hofman
■Neurocrien (273) van Bloem

Ook heeft Siberische Ginseng (Eleutherococcus) een gunstige werking, zie Gezonde Kruiden
Naast (samen met) deze middelen blijken o.a. supplementen als Selenium, Zink, Omega vetzuren en Anti-oxidanten een heilzame werking te hebben.
Zie voor een uitgebreide uiteenzetting over geschikte middelen en supplementen bij schildklierproblemen

■Schildklier Problemen Middelen & Tips
■Hormonen - Hormoonproblemen

Het beste is natuurlijk om de keuze voor en inname van middelen in overleg met de huisarts te doen (met name bij zwangerschap en borstvoeding).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie reactie vorige antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het risico niet aandurven, heb veel te lang zonder medicijnen gelopen met een traag werkende schildklier omdat het niet bekend was en de gevolgen waar echt heel ingrijpend.
Maar ik ervaar ook geen problemen van de thyrax, het enige waar ik altijd last van blijf houden is extreme vermoeidheid.
Hoop voor je, dat je het met kruiden redt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhi Nelli Een traag werkende schildklier kan verholpen worden met thyrax waar ik zelf geen problemen mee heb. Het probleem is nl de strumazol. Die is meer schadelijk dan goed en ik zie er dus tegenop om die pillen weer te moeten slikken. plus de betablokkers.
Een manier om het bestaan voor je te verlichten is de algehele energie doorstroming van je lichaam te verbeteren.

Zoek het in yoga of tai-chi of Qi-gong. Deze bewegings oefeningen schaden je in ieder geval niet. Ik weet niet of het helpt tegen de ziekte, maar het zal wel een algemeen gevoel van beter in je lichaam zitten veroorzaken, een groter welbehagen.

En met Chi neng Qi-gong zijn in een ziekenhuis in China bijzondere resultaten geboekt. Dus wat let je, zoek een docent en richt je op een benadering die je lichaam geen kwaad doet. (Hetgeen met verkeerde kruiden echt wel kan).

Meld, als je een school zoekt wel even dat je de ziekte hebt, daar kunnen ze dan rekening mee houden, eventueel op in spelen in de lessen.