Waarom krijg ik soms rillingen als iets mij raakt?

Ik heb het dan niet over een bepaald onderwerp zoals muziek ,kou e.d. maar gewoon in het algemeen.
Voorbeeld : Ik kijk een interview / documentaire en word geraakt door iets wat daar in gezegd word of gedaan word en krijg dan ineens rillingen hier van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De rillingen krijg je vaak door iets dat je emotioneel raakt. Hierdoor voel je je kwetsbaarder. Rillingen (en het hier vaak bij behorende kippenvel) was bij de oermens nuttig. Wanneer de mens zich kwetsbaar voelde maakt de mens zich automatisch groter (en dus ogenschijnlijk weerbaarder) doordat de haren omhoog gingen staan (de kippenvel) en schudde (rilde) om een ander te imponeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk worden er door emoties die je hierbij ervaart signalen vanuit je hersenen naar je spieren gestuurd, die hierdoor kort samentrekken en je rillingen geven.