Ik heb een "buikje" hoe kom ik hiervan af?

Zo'n groot "buikje" is het niet, maar het zit er wel. Veel eten of snoepen doe ik niet. Ik Drink regelmatig een biertje en ik vraag me af zonder mijn biertje te missen, hoe ik van mijn buikje af kom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Volg het plaatje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

't antwoord weet je waarschijnlijk zelf ook al. Maar het is meer sporten.

Ik heb het al vaker gepost op deze site. Maar om van overtollig vet af te komen is het verstandig om spiermassa opbouwende fitness te doen, gecombineerd met cardiotraining.
Let de hele week op je voeding. Zorg dat het gezond is. Is dit een week gelukt, dan pak je 1 dag in de week om je zelf te belonen. Eet dan alles wat je lekker vind, en onbeperkt veel. (patat/spareribs/enz/enz)

De uitleg:
Spieren verbruiken veel energie. Dus hoe meer spieren, hoe hoger je verbranding is. Hoe makkelijker je dus van je vet afkomt. Zelfs tijdens je rust. Want na een goede krachttraining blijf je wel 48 uur lang nog verbranden!

Bij cardio verbruik je tijdens het sporten zelf meer energie maar dat blijft gemiddeld maar max 12 uur na de sport verbranden.

Wat ik ideaal vind is om eerst flink cardio te doen (bijv. 1 uur RPM van Les Mills ) En daarna flink wat krachttraining te doen. Pak je beide goed mee.

Zorg voor rust tussen de trainingen. (voor kracht die 48 uur, pak voor cardio 24 uur)

Die extra beloningsdag qua voeding is belangrijk om je verbranding (metabolisme) goed op gang te houden zodat je lichaam zeker NIET in de spaarstand komt.

Ik hoop eerst genoeg geantwoord te hebben. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima advies! Maar voor een klein buikje is dit wel allemaal iets teveel van het goede en in mijn ogen niet nodig.
Want 1 uur cardio en daarna nog krachttraining.......... is echt teveel en een veel te lange training.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kracht training doet om meer kracht op te bouwen is 48 uur rust na een krachttraining te kort. Wel ben je dan hersteld van de inspanning maar de toename van de kracht komt in de ca 24 uur daarna. Ongeveer 72 uur na de krachttraining heb je dan de maximale kracht voor de volgende training dus het ideale moment voor de volgende training. Zo bouw je het snelst kracht op.
Cardio training kan inderdaad goed na 24 uur herhaald worden. ps de herstel tijd is wel leeftijds afhankelijk...jongere mensen herstellen sneller dan oudere
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van de 72 uur herstel voor maximale kracht is waar inderdaad. Maar mij hebben ze geleerd om 48 uur te wachten. Maar dit is wel het minimale om de training nog effectief te houden. En ook is het waar dat het leeftijd afhankelijk is. Maar ook hoe gevorderd je bent. Ben je ver gevorderd, dan kan de minimale hersteltijd drastisch verminderd worden. Ben je een beginner, dan zal het inderdaad rond die 72 uur zijn.
Waarschijnlijk zul je meer moeten gaan bewegen, of minder eten.

Ik ben overigens zelf enige jaren geleden van bier naar wiskey overgestapt, omdat dat minder zwaar aanzet. Dat was een gouden greep, inmiddels begin ik al een aardige kenner van Malt Wiskeys te worden.

En het scheelt inderdaad in de buik...

Toegevoegd na 22 minuten:
Wiskey moet uiteraard Whisky zijn, don't know what I was thinking. Anyway, waarom maak je je eigenlijk zo druk over een nauwelijks aanwezig buikje...
14 jaar geleden
Uw buikomvang, bierbuik verminderen door Uw Houding Te veranderen

Dit is eigenlijk niet eens een onderwerp voor op deze webpagina. Deze website gaat over afslanken en gewicht verliezen. In dit geval doe je geen van beide en bereik je toch een verbluffend resultaat. De omvang van uw buik zal afnemen. We beginnen met een kleine les natuurkunde. Al onze botten en spieren zijn met elkaar verbonden. Een goed voorbeeld hiervan zijn onze rug- en onze buikspieren . De twee tezamen vormen een soort band of gordel rond ons lager gelegen torso. Deze spieren hebben grote invloed op elkaar Ze houden elkaar in evenwicht. Ze houden uw buikomvang mits goed getraind onder controle. Goede buik en rugspieren hebben zeer veel invloed op de omvang van uw buik.

Deze kleine test zal bewijzen wat ik bedoel. Ik neem aan dat u nu op een stoel zit. Als u voor uw gevoel ontspannen zit dat is de kans groot dat een klein beetje onderuit gezakt zit. Door onderuitgezakt te zitten ontspannen uw buik en rugspieren en heeft de maag de kans om een eigen leven te leiden. Gaat u nu maar eens rechtop zitten. Ziet u wat ik bedoel? Uw buikomvang zal direct afnemen. Hetzelfde principe geld voor als u staat. Als u enigszins onderuitgezakt staat zal uw buik vooruit steken. Gaat u nu maar eens rechtop staan. Met de borst vooruit. Onmiddellijk zal uw bierbuik een stuk kleiner lijken. En zult direct een stuk slanker lijken. Uw uitstraling zal ook verbeteren. U zult kracht, gezondheid en energie uitstralen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er niet in gaat hoeft er ook niet af.... een waarheid als een koe helaas.

Dus OF dat biertje toch wat vaker laten staan. OF voor elk biertje een rondje door t park. OF net zo vaak tegen jezelf zeggen " ach, des te meer van mij om van te houden" Tot je t zelf gelooft.

Evenwicht... daar draait t om :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je meer caloriën naar binnen krijgt dan je lichaam op dat moment nodig heeft, gaat het lichaam dat overschot opslaan, bij mannen meestal in de buik.
Vergeet niet, als je al eenmaal een buikje hebt, dan heb je ook snel een groter buikje.
Wil je nog steeds je biertje drinken, dan zal je iets anders moeten laten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat jij onder "mijn biertje" verstaat, maar sommigen bedoelen hier een paar biertjes per dag mee.
Als je dan bedenkt dat bier boordevol calorieën zit dan krijg je per dag aardig wat calorieën binnen. Dit is dus naast de calorieën die je met je eten binnen krijgt.
Je moet dan per dag behoorlijk veel lichaamsbeweging hebben om dat er weer af te krijgen. Veel mensen kunnen hier niet aan voldoen en dan krijg je dus een zogenaamd bierbuikje. Als dit te erg wordt dan gaat het vet ook tussen je organen zitten en dat is heel ongezond. Als je alleen een beetje vet om je navel hebt zitten, dan is dat niet zo erg. Helaas is dit vet met sporten en/of lijnen niet weg te krijgen. Je moet jezelf helemaal uithongeren om je lichaam zover te krijgen om het vet om je navel te gaan verbranden. Wegzuigen is het enige wat je kan doen om het weg te krijgen. Maar als je door blijft gaan met je biertje dan heb je kans dat het er zo weer zit.
Men zegt wel eens dat goed gereedschap onder een afdak hangt. Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij moet gaan doen is je vet verbranden. Dat doe je door middel van cardio. Je moet je wel realiseren dat vet verbranding pas begint na ongeveer 20 minuten.

Ga bijvoorbeeld 3 keer (minimaal 2 keer) per week een uurtje naar de sportschool om cardio te gaan doen. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit fietsen, steppen, hardlopen. Maakt niet uit als je maar verbrand.

Daarnaast doe je om de dag iedere avond voor het slapen gaan buikoefeningen. Bijvoorbeeld sit-ups minimaal 150. 50 midden, 50 links en 50 rechts.
Dan moet het echt goed komen met die buik.

En voor de rest; drink iets minder bier, want bier is een buikmaker, sowieso NOOIT drinken op een sportdag.
En eh..... pak gewoon eens wat vaker de fiets en de trap!

Succes!!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Om de dag iedere avond is natuurlijk: om de dag (in de avonduren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lichaam wat je nu hebt, pas precies bij jouw voor dit moment.
Dus als jij je lichaam wilt veranderen, dan zul je zelf moeten veranderen.
En dan lees ik in jouw toevoeging, dat je in ieder geval niet met je biertjes wil veranderen. Mijn vraag aan jouw dan is, wil je überhaupt wel veranderen?

Kijk nu eens naar je leven en jouw levensinstelling. Ben je daar blij mee? Zo ja, dan zul je ook blij moeten zijn met je buikje. Want nogmaals het past precies bij jouw.

Je lichaam vormt zich dan ook altijd precies en voor dat doel waarop jij in het leven staat. Als je dit weet, en je wilt je lichaam veranderen, dan ...

En toch denk ik dat dat biertje nu net datgene is wat jouw buikje zo goed bij jouw laat passen. Dat biertje vormt jouw karakter. Net zoals dat buikje dat doet. Die twee gaan hand in hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt buikspieroefeningen doen, maar je moet het wel regelmatig en een tijd doen om resultaten te behalen en dit kan saai zijn. Ook fietsen en hardlopen helpen, hoe vreemd het ook klinkt. Door een betere doorbloeding zal het buikvet afnemen. Ook andere sporten zijn goed, als het maar intensief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zoiets sexy's wegdoen?Een man met een buikje zie ik liever dan zo'n afgetraind lichaam.Dat buikje geeft aan,dat je leeft en dat je geniet.Maar wil je er echt vanaf zal je toch moeten gaan fitnessen.Maar dat wist je ongetwijfeld wrl.Jij dacht natuurlijk,wat vanzelf komt,gaat ook vanzelf weg.Haha,maar zo werkt dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed trainen en niet te veel eten