Krijgt uitwonende student die door ernstige burnout studie langdurig onderbreekt studiefinanciering ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet, heb je geen recht op studiefinanciering als je niet studeert. Hij heeft zijn studie toch onderbroken? Dan betaalt hij toch ook geen collegegeld?

Antwoorden (1)

Als je studeert heb je recht op studiefinanciering. Het kan echter voorkomen dat je door je ziekte een studievertraging oploopt, waardoor je de opleiding niet binnen de vastgestelde duur kunt afronden. De Wet of Studiefinanciering (WSF 2000) houdt hier rekening mee. Deze wet is van toepassing bij studies op MBO-, HBO- en WO-niveau.
http://www.ccuvnjong.nl/Ziekte/School_werk_en_uitkering/Studiefinanciering

Je moet voor deze vraag natuurlijk zijn bij DUO .
De link die over ziekte gaat, lijkt niet te werken.
Maar neem contact op.
http://www.duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/studiefinanciering/weten-hoe-het-werkt.asp