Niet ongesteld tijdens de stopweek. Moet ik toch starten met de pil?

Ik ben 21 jaar en slik de pil alleen aantal jaar gewoon netjes. Ik start mijn strip altijd op een maandag, dus stop dan op een zondag en word dan meestal donderdag middag ongesteld. Nu is het inmiddels zaterdag en ben ik nog steeds niet ongesteld. Ik heb deze maand een aantal keer onveilige seks gehad en ben dus ook heel bang dat ik zwanger ben, ondanks de pil. Ik heb een week geleden nog seks gehad, is het dan wel zichtbaar op zo'n zwangerschapstest? En moet ik maandag toch weer starten met de pil of is het beter als ik even een maandje niks slik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in elk geval maandag gewoon weer beginnen, verder even met precies dezelfde vraag naar je huisarts bellen maandag, daar zijn ze voor.

Antwoorden (2)

gewoon door slikken. en de instructies op de test goed lezen een maandje wachten met de test kan geen kwaad namelijk. de kans dat je zwanger bent is namelijk erg klein. wees daar maar niet bang voor dus.
als je wel ook zwanger wilt worden zou ik in jou geval stoppen met de pil. (maar ik neem aan dat dat niet het geval is anders zou je de vraag er niet opzetten hihi)

hoop dat ik behulpzaam ben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt geen onveilige seks gehad want je slikte de pil. Je kunt veilig een test doen op de 14de dag na de seks dus daar moet je inderdaad nog een weekje mee wachten.

Wel gewoon weer beginnen met slikken maandag maar dat soort informatie staat ook in je bijsluiter natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
onveilige seks is alle seks zonder condoom, de pil beschermt NIET tegen SOA's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, onveilige seks is zonder voorbehoedmiddel! Anders zou ik met mijn man altijd onveilige seks hebben!