Wat te doen met een ijskoud been?

Ik heb een enkelblessure en na het hele weekend vel sporten is mijn been opeens ijskoud geworden en krijg ik hem niet meer warm.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Raadpleeg je arts , liefst straks , succes

Antwoorden (2)

Als de temperatuur van het been kouder wordt dan de rest van het lichaam komt dat, vaak, doordat de toevoer van bloed (deels) is geblokkeerd.

Probeer het been (zonder pijn) in een aangename en andere positie te brengen.

Als het niet lukt om die toevoer te herstellen neem dan contact op met jouw huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste advies is, als het been inderdaad ijskoud aanvoelt, naar de dokter te gaan. Niet uitstellen.