Kan moeilijk uit bed komen te maken hebben met slechte ventilatie?

Sinds ik ben verhuisd kan ik moeilijk 's ochtends wakker worden, terwijl ik daar normaal gesproken nooit last van had. Ik houd van vroeg op bed en slaap ook lekker aan 1 stuk door. Verschil met de oude situatie: ik lig op een hoogslaper dicht bij het plafond en er is geen ventilatie. Is dit de mogelijke oorzaak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan er geen raampje open?

Het beste antwoord

Je moet niet voor niks je slaapkamer luchten en het liefste met een raam open slapen. Als je niet voldoende zuurstof krijgt slaap je slechter en dat resulteert in moeite met opstaan.

Er kan echter ook nog iets anders spelen/bij komen.

Een verhuizing staat (hoe leuk ook) in de top tien van de stressvolle gebeurtenissen.
Na een verhuizing kun je ongemerkt een tijdje uit je gewone ritme zijn, je moet weer wennen. Dat maakt vaak dat je extra moe bent, neem je dezelfde tijd om te slapen ben je mogelijk nog niet geheel uitgerust hierdoor.
Als het dit is zou het na verloop van tijd beter moeten gaan maar kan wel een paar maanden duren.
Summo
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als er geen ventilatie zou zijn overleef je de nacht niet dus je aanname dat er geen ventilatie zou zijn is niet correct .
Er kan te weinig ventilatie zijn, en dat kan er inderdaad de oorzaak van zijn dat je minder uitgerust wakker word.
Een mogelijke andere oorzaak is dat je onbewust geluiden waarneemt die je niet kunt thuisbrengen of die juist ontbreken na je verhuizing waardoor je mentaal permanent allert bent op mogelijke gevaren waardoor je niet in een diepe slaap raakt en daardoor minder goed uitrust. Deze laatste oorzaak is waarschijnlijker als de mogelijke slechte ventilatie envan voorbijgaande aart als je gewend bent aan de nieuwe geluidssituatie (onbewust) zul je weer dieper slapen en met minder slaap toe kunnen.