Wat is de oorzaak van naar, realistisch dromen?

Ik droom vrijwel elke nacht. Deze dromen zijn niet de typische dromen of nachtmerries, maar gaan vrijwel altijd over het dagelijks leven, mijn dagelijks leven. Vaak zijn onenigheden tussen mij en personen die ik in het echte leven ken het onderwerp van mijn dromen. Terwijl ik in het echte leven geen enkel probleem heb met deze mensen. Deze dromen geven mij een akelig gevoel bij het opstaan en beïnvloeden zelfs mijn dag. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Amadea
10 jaar geleden
Misschien lig je te warm. Neem een dunner dekbed, of een deken. Zet een raam open, zodat je frisse lucht binnen krijgt. Waarschijnlijk heb je aangenamere dromen als je er koeler bij ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als amateur-psycholoog komt onmiddellijk de vraag in mij op of je werkelijk geen problemen hebt met deze mensen of dat je jezelf misschien voor de gek houd (je wilt geen problemen met deze mensen hebben).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Herkenbaar. Ik ben 's-nacht vaak heel boos op mijn moeder, terwijl we het in het echte leven prima kunnen vinden.

Antwoorden (1)

Ik ben geen expert in dromen, maar volg wel Humane wetenschappen, waarbij we toch wel wat over mensen en hun functioneren zien. Het is meestal zo dat je in je dromen verwerkt wat je overdag meemaakt. Freud wist dit in zijn tijd al en gebruikte deze dromen om problemen van zijn patiënten op te lossen. Als je droomt over ruzies of problemen met mensen die je in het echte leven ook kent, zou dat kunnen betekenen dat je onzeker bent over je relatie met die mensen. Ik zeg het nog eens, ik ben geen expert, maar dit zou het "probleem" kunnen zijn. Op het internet vind je veel sites die elk element uit dromen uitpluizen en verklaren. Wel opletten, niet elke site is even juist.