Waarom verlies ik zo veel haar?

Ik ben een meisje en verlies de laatste tijd best veel haar. Als ik met mijn hand door mijn haar ga heb ik altijd wel wat haren in mijn handen. Ik borstel mijn haar bijna nooit maar doe het na het douchen meestal in een knot. Zou het daar aan kunnen liggen? Als ik de knot dan uit doe verlies ik heel veel haar..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Een mens verliest gemiddeld 100 haren per dag.
Als je je haar borstelt worden de losse haren meegenomen. Borstel/kam je je haar een paar dagen niet, dan blijft het grootste deel van die losse haren in die knot zitten, en komen allemaal tegelijk "vrij" als je die knot losmaakt en er met je handen of borstel doorheen gaat. Je verliest dus vast niet meer haar dan gemiddeld, Probeer het maar eens een tijdje iedere dag te borstelen, dan zal je zien dat het minder wordt
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en mocht dat niet het geval zijn (zelfs na goed verzorgen van je haren), dan zou het kunnen zijn dat je tekorten hebt.
Zoals een b12tekort, daarbij is bekend dat je last kunt krijgen van (overmatig) haaruitval en ongezond (uitziend) haar. zie: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm of kijk op de website van de B12tekortstichting ;) succes :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi! Dit stelt mij een beetje gerust.. Wou net zelf een vraag posten hierover.. Ik had mijn haren niet meer gekamd sinds zondag.. (4 dagen) En ik schrok mij hiernet rot hoeveel haren ik wel niet verloor.. Zou het echt daaraan kunnen liggen? Mijn bloed is onlangs gecontroleerd geweest en ik heb vitame D tekort. Alvast bedankt!
Het zou kunnen dat jij je haar te veel hebt beschadigd. (zoals: Stylen, krullen etc) borstel je haar 2 á 3 dagen niet en was je haar goed. Succes !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraagsteller verteld duidelijk dat ze haar haren bijna nooit borstelt/kamt en dan kom jij met het advies om haar haren niet te borstelen (?! voor 2/3 dagen)