Heb ik baat bij een spiraaltje bij onregelmatig zijn?

Ik ben altijd al onregelmatig, soms na 2 weken alweer en dan pas weer na 3 maanden, ben nu wel aan de pil, ben daardoor wel regelmatig, maar vergeet hem nogal vaak en heb nu ook ergere menstruaties

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

dat verschilt per vrouw, net zoals alle vrouwen anders reageren op de pil, of andere hormonale behandelingen. ik zou eens met de huisarts overleggen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
Er zijn veel vrouwen niet regelmatig. Met een spiraaltje wordt dit niet veranderd. Het is misschien voor jou wel Babyveiligers als je de pil steeds vergeet. Maar daarentegen is het spiraaltje niet 100% babyveilig. Dan moet er toch ook nog een condoom bij te pas komen voor alle zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moderne (hormoonhoudend) spiraaltje is eigenlijk juist veiliger dan de pil.
Veel vrouwen worden na het plaatsen van een spiraaltje niet meer ongesteld maar niet alle vrouwen. Je zou het gewoon een half jaar kunnen proberen. Werkt het niet goed of voel jij je er niet prettig bij, dan kun je hem weer eenvoudig laten verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor alle duidelijkheid:Ik heb het hier over een Mirena spiraaltje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je ook kunt proberen is de pil een paar maanden doorslikken., dus zonder stopweek. Kan zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag bij je huisarts eens naar het Mirena spiraal. Die geeft ook hormonen af net als de pil en je kan hem in ieder geval niet vergeten!

Toegevoegd na 1 minuut:
Die regelt je menstruatie, verminderd het zeer waarschijnlijk ook, en vaak word je dan bijna helemaal niet ongesteld. Wat een heerlijkheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een Mirena-spiraal wordt je niet regelmatiger, omdat er te weinig hormonen in zitten om je eigen cyclus te onderdrukken. De meeste vrouwen met een Mirena hebben dan ook gewoon regelmatig, of zoals in jouw geval onregelmatig, een eisprong.

Zelf vind ik dat trouwens hét grote voordeel, naast uiteraard de zeer grote betrouwbaarheid.

Wel worden de meeste vrouwen met een Mirena-spiraal minder heftig ongesteld, en een deel wordt überhaupt niet meer ongesteld.

Zelf hoor ik bij de laatste groep; tijdens het dragen van een Mirena kan ik mijn cyclus wel merken, maar menstrueer ik niet echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het mirena spiraaltje is erg fijn en bij veel vrouwen blijft menstruatie uit zoals hier al vertelt is bij iedere vrouw is het anders. wel is het zo dat het mirena lokaal een kleine hoeveelheid hormonen afgeeft zodat het er minder hormonen in je lijf komen. voor anticonceptie moet je hem om de 5 jaar vernieuwen. is niet echt fijn maar ja je hoeft zo in iedergeval niet meer aan de pil te denken. en het als je het geluk hebt dat je niet meer ongesteld wordt scheelt het ook weer maandverband kopen.