is er een verschil tussen sadistisch zijn en onaardig zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onaardig en sadist he, een sadist vind het leuk om bijv. iemand pijn te doen en vermaakt zich, iemand die onaardig is kan het niet leuk vinden maar moet het doen omdat hij/zij is gedwongen o.i.d.

Het beste antwoord

Ja, een heel duidelijke, sadisme is een (permanente) karaktertrek en beslist geen aardige, terwijl het vriendelijkste mens wel eens onaardig uit de hoek kan komen, b.v. omdat ie slecht heeft geslapen, of kiespijn heeft, maar dat gaat weer over!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedereen kan wel eens (onbedoeld) onaardig zijn.
Een sadist beleeft er plezier aan anderen pijn te doen.
SimonV
10 jaar geleden
Een sadist kwetst mensen meestal op een fysieke manier. Soms op een mentale. Hij zal ook nooit spijt hebben van zijn daden of de spijt betuigen naar de andere. Je kan stellen dat hij weinig geweten heeft.

Onaardig zijn is een emotie of sterker nog een stemmingsprobleem. Het kan tijdelijk zijn bij een emotie, langduriger bij een stemmingsprobleem. Die persoon kan bijvoorbeeld zich niet goed in zijn vel voelen en daardoor ook meer negatieve emoties ervaren.

Indien het een emotieis, kan het met een slechte dag te maken hebben. Bij stemming kunnen verschillende factoren een oorzaak zijn.