Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan het kwaad om als man een grote hoeveelheid anticonceptiepillen op te eten?

ik heb net voor een weddenschap een hele strip van de anticonceptiepil opgegeten. ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken over de gevolgen hiervan...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
lekker bezig, eerst opvreten en dan pas nadenken over de gevolgen.
je hebt je lichaam nu een overdosis hormonen gegeven, ik denk dat je er flink ziek van zult zijn.
Kun je het nog uitbraken?
Edraket
12 jaar geleden
Nee kan geen kwaad.
Je piemel wordt een stuk kleiner, dat is alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ding is zeker je wordt niet zwanger!! En vanaf morgen moet je Cup B bh dragen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dat was dus geen slimme actie!! Neem contact op met de huisartsenpost en overleg daarmee!!!

Ook anticonceptie pillen hebben bijwerkingen, waarvan sommige ernstig. Een overdosering versterkt die effecten vaak.

Voor vrouwen gelden soms deze bijwerkingen:
Mogelijke bijwerkingen (o.a.)

Borsten, gevoelig of pijnlijk

Braken (= emesis)

Gewichtsverandering

Hoofdpijn

Huidreacties

Kanker (zie ook bijsluiter)

Migraine

Misselijkheid (= nausea)

Ogen, irritatie bij gebruik van contactlenzen

Overgevoeligheidsreacties

Seks, zin in (= libido), verminderde

Stemmingsveranderingen

Tepel, afscheiding uit

Trombose (zie ook bijsluiter)

Vagina, veranderde afscheiding

Vochtophoping (= oedeem)

Niet al deze bijwerkingen gelden uiteraard voor mannen maar zaken als Trombose en Oedeem kunnen levensbedreigend zijn.

Dus naar de arts ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In die pillen zit hormonen en deze vrouwelijke hormonen regelen veel zaken in het vrouwelijke lichaam.
Ik ben geen arts, maar deze hormonen doen echt wat met emoties en de groei van geslachtsorganen.
En ze beinvloeden de vruchtbaarheid, dus ik zou even de huisarts bellen en vragen of jij bij haar of bij de eerste hulp je dient te melden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing