heb ik anorexia?
Ik ben een meisje van 15 jaar, over ongeveer 2 weekjes 16, maar ik zit met een probleem. Ik weet niet of ik anorexia of een andere eetstoornis heb. Ik heb mezelf altijd al dik gevonden en voel me veel minder als alle anderen meisjes om me heen. Ik eet 's morgens een boterham zonder de korstjes, die geef ik aan de hond en 's avonds avond eten omdat ik anders bang ben dat mn ouders erachter komen. Ik stop af en toe een vinger in mn keel, let altijd op de caloriën en probeer af en toe wat fruit te eten omdat fruit goed is, bij vrienden eet ik geen snacks en alle dingen die niet goed zijn. Als ik iets (in mijn ogen) verkeerds heb gegeten moet het er weer zo snel mogelijk uit. Soms maken mensen in mn omgeving wel eens grapjes met 'dikke' en die dingen, ookal weet ik diep van binnen dat het niet gemeend is ben ik danin een keer heel down en krijg ik nog meer motivatie om niet te eten. Als ik niet eet voel ik me sterk. Ook huil ik bijna iedere avond omdat ik totaal niet blij met mezelf ben en het gevoel heb dat als ik dunner ben ik wel tevreden met mezelf ben. Ik durf het niemand te vertellen omdat ik bang ben dat ze het door vertellen of me heel raar gaan vinden en dom gaan doen, ook ben ik bang dat ze me niet geloven..
Mijn vraag is of ik anorexia heb en wat ik moet doen want ik wil echt niet in een kliniek belanden
Anouk, neem heel snel iemand in vertrouwen! De huisarts vertelt niets door en zal je ook niet uitlachen. Je wilt niet in een kliniek belanden,zorg dan dat je nu hulp krijgt. De dokter kan je doorverwijzen naar bijv. een dietetist die jou kan helpen gezonde eetpatronen aan te leren, oc naar een
En probeer je ouders toch ook in vertrouwen te nemen.
Het kan wel,maar dat is een diagnose die gesteld moet worden.
En een kliniek is echt vreselijk ja,maar wel nodig als je anorexia hebt,ik
vond het vreselijk maar het was nodig en ik ben er wel vooruit gegaan.
Maar het is wel goed dat je jezelf afvraagt of je een probleem hebt,ik wilde eerst echt niet geholpen worden en ik ben toen gedwongen opgenomen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.