Hoe plaats je famillie over van de ene revalidatie naar de ander?

Mijn moeder is na hersenletsen, naar een revalidatie afdeling gegaan binnen een verzorgingshuis. Hier krijgt ze niet de zorg die zij nodig heeft om te herstellen. Wij als famillie willen dat zij word overgeplaatst naar een gespecialiseerd centrum. Kunnen wij dit zomaar verlangen, en kan de verpleeghuisarts dit in werking zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moeder is in principe vrij om te revalideren waar ze wil, mits zij daarvoor een indicatie heeft. Een gesprek met de verpleeghuisarts kan sowieso geen kwaad, misschien heeft hij/zij inderdaad goede ideeën over een alternatief. Ook zou je kunnen bellen met de ziektekostenverzekeraar van je moeder voor advies.