Hoe kies je een matras voor een peuter?

Ons dametje van bijna 2 gaat over naar een groot bed.
Als wij een matras uitzoeken kan je zelf aangeven of het hard of zacht ligt etc.
Hoe dit te doen bij een peuter.
Ik wil me niet onnodig een te duur matras laten aansmeren.
Waar moet ik sowieso op letten
(ze ligt nu op een niet duur ledikantmatras van de prenatal met antimosquito en antiallergeen)

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb de gegevens van haar huidige matras opgezocht:
polyether HR30 anit-mosquito
Nu lees ik van andere matrassen over SG (soortelijk gewicht)
Weet iemand of die HR30 gelijk zal staan aan SG30?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Van mijn fysiotherapeut heb ik vernomen dat de hard- of zachtheid van het matras nog niet zo belangrijk is bij kinderen. Dan heb ik het over gezonde kinderen. Belangrijker is dat het matras goed ademt. Als kinderen tieners worden dan gaat hun lichaam groeien. Bij meisjes met name de heupen en bij jongens, uiteindelijk. de schouders. Tegen die tijd wordt het wel belangrijk dat je een goed matras hebt betreffende de hard-/zachtheid.
Als ik jou was zou ik je dochter de komende jaren lekker op het matras laten slapen waar ze nu op ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Matrassen worden oa ingedeeld op materiaal en op gewicht.
Het gewicht van jouw damentje is van belang voor een goed matras. Pas daarbij op dat deze niet TE hard voor haar is. Dat is wel het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me herinneren dat op het label 'tot ...kg' aangegeven staat.
Ga aub naar een bed specialist en laat je goed informeren.
Met de verkregen info kan je altijd naar een wat goedkopere winkel.
Let ook even op op de slaaphouding, een rugslaper heeft een zachter matras nodig dan iemand die voornamelijk op z'n zij slaapt.

Ik zou trouwens inderdaad een relatief goedkoop matras nemen dat je makkelijk vervangt als ze flink in gewicht gestegen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier vindt je info over matrassen/vullingen SG en HR
http://www.matrassen.nl/uitleg_woorden/uitleg_woorden.asp
lijkt mij van belang dat je dochtertje op een goed ademend matras slaapt. ik had ook 'ademende' kussens voor mijn dochters.