Kan ik de pil een maand slikken om mijn menstruatie uit te stellen?

Over twee weken ga ik twee weken op vakantie en helaas moet ik in de twee week ongesteld worden. Ik ben niet aan de pil. Nu dacht ik eraan om Primolut te gebruiken maar daar moet je 3 pillen per dag voor gebruiken. Dat lijkt mij een hoop hormonen. Kan ik ook de pil een maand slikken? En als ik nu begin zal het dan mijn menstruatie over 3 weken tegenhouden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt het proberen, ja. Maar succes is niet gegarandeerd. Dat weet ik uit eigen ervaring. Er kwam anderhalve week later met hevige buikpijn toch een doorbraakbloeding. Wat mijzelf betreft had ik toen toch liever de normale menstruatie gehad, zonder onnodig hormonen te slikken.
Amadea