Als je 1 dag geen insanity doet vanwege huiswerk is dat erg en kan je dan niet meer afvallen?

Ik doe insanity al sinds vorige week zondag t/m vrijdag en je hebt 1 dag vrij. Maar vandaag kan ik het niet doen vanwege twee toetsen. Is dit erg kan je dan niet meer afvallen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Relax, zo zit het niet in elkaar.
Je hoeft zoiets echt niet elke dag te doen, het is geen alles of niets.
Als je 1 dag niet sport, heb je iets minder activiteit op die dag, waarschijnlijk ga je automatisch iets minder eten, en uiteindelijk blijf je echt wel in balans hoor.

Maar als ik dit zo lees heb ik een beetje het idee dat je er wel heel strict mee bezig bent, je word een beetje panisch omdat je 1 dag niet kan sporten.
Let er wel mee op, dat je niet in een gat valt van orthorexia.

Toegevoegd na 59 seconden:
Je toetsen zijn belangrijker, en rust is ook belangrijk voor je lichaam. Dat staat zelfs in het Insanity trainingsschema, dat je rustdagen moet houden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die rustdagen kloppen, maar door die toetsen heb ik dus in totaal 2 rustdagen, 1 die normale rustdag en 1 door die toets.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dan neem je gewoon een extra rustdag, wat is daar erg aan?
Ritsuka
10 jaar geleden
Zo streng moet je niet voor jezelf zijn, daar word je uiteindelijk ongelukkig van
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het lijkt of ik er verslaafd aan ben, want ik word een beetje panisch als ik er niet aan toe kom.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is geen gezonde manier van leven, dat weet je zelf hopelijk ook.
Gek zijn op sporten ok, maar waarom word je panisch als jr het niet elke dag kunt doen? Waar ben je bang voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben bang dat ik niet zal afvallen, ben zelf namelijk 16 jaar 80 kilo en 170 cm.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dus je denkt dat door 1 dag niet sporten je hele proces voor niets is geweest?
Gezonder leven en afvallen is een reis, met pieken en dalen. Het gewicht is er niet binnen een week aangekomen, dus waarom zou het er in 1 week af moeten zijn.
Relax, er gebeurt echt niks als je een paar daagjes niet sport. Soms is het juist goed, en kan je lichaam de rust goed gebruiken.
Je gewicht is prima, als jij gewoon rustig doorgaat met regelmatig sporten en gezond en genoeg eten, dan kom je er vanzelf.
Geef het gewoon wat tijd, focus nu op je toetsen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dus je denkt dat door 1 dag niet sporten je hele proces voor niets is geweest?
Gezonder leven en afvallen is een reis, met pieken en dalen. Het gewicht is er niet binnen een week aangekomen, dus waarom zou het er in 1 week af moeten zijn.
Relax, er gebeurt echt niks als je een paar daagjes niet sport. Soms is het juist goed, en kan je lichaam de rust goed gebruiken.
Je gewicht is prima, als jij gewoon rustig doorgaat met regelmatig sporten en gezond en genoeg eten, dan kom je er vanzelf.
Geef het gewoon wat tijd, focus nu op je toetsen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankzij u, voel ik me wat beter. Wat u allemaal zegt daar heeft u groot gelijk in! Heel erg bedankt!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog een vraag: Mag je in plaats van 3 dubbel fris pakjes voor naar school. 1 energy drank drinken? Om het aantal calorieën in evenwicht te houden? En de rest van de schooldag gewoon water drinken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Energy drank is wel veel suiker, cafeine etc. Niet echt gezond om dat elke dag te drinken.
Dan zou ik eerder kiezen voor een boterham extra, of iets met veel eiwitten als een bakje kwark of zo.