Is het schadelijk om anti-schimmelzalf te gebruiken, als je niet zeker weet of je schimmel hebt?

Ik heb wat schilfertjes tussen mijn tenen, (sorry, lekker smakelijk, haha), maar geen jeuk of onaangename odeur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Poet
10 jaar geleden
Als je ff een foto erbij doet dan kunnen we kijken of het schimmel =
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is geen grap annna
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kun ook uierzalf smeren, daar zit een antibioticum in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heeft weinig zin vdijken.... antibiotica is oorspronkelijk gemaakt van schimmels en doodt bacteriën. Verder heeft niet elke uierzalf een antibioticum.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een micanozolzalf gebruikt? Zo ja, dan zal dat tegen huidschimmels werken. Als het geen schimmel is maar velletjes als gevolg van een droge huid zal het ook helpen, niet vanwege de micanozolzalf maar vanwege de vettige zalfbasis. Overigens kunnen schimmels hardnekkig zijn, je zult dus enkele weken geduldig moeten smeren. Smeer dun. Droog na het wassen je voeten heel goed af, en wissel dagelijks je sokken. Gebruik voor je voeten een aparte handdoek, of droog je van boven naar beneden af en doe dan de handdoek in de was. Blijkt het geen schimmel te zijn dan kan het gebruik van de "verkeerde" zalf niet zo veel kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het zelf ook gehad en de dokter zei: "Gewoon smeren kan geen kwaad ook al heb je het niet". Dus als het niet weg gaat/minder wordt binnen een week zal ik een arts raadplegen om die er naar te laten kijken.