Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je vermoeide spieren hebt omdat je de laatste dagen veel hebt gesport en je hebt snel kracht nodig, wat kan je dan het beste eten/doen?

Ik vraag dit i.v.m. een dansoptreden morgen, maar ik heb de laatste dagen veel gesport waardoor mijn benen nu heel slap en moe zijn. Maar morgen heb ik weer power nodig!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben wel op een koolhydraatarm dieet dus dat speelt misschien ook een rol. Ik neem sowieso dagelijks 2 goede eiwitshakes, ook na het sporten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
de combi koolhydraat arm + sporten werkt over het algemeen niet zo goed op de lange termijn.
wat is de reden dat je koolhydraten mijd? want dat is nu hetgene dat je energie geeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Veel rusten. Heel veel. 20:00 naar bed gaan en om 8:00 weer opstaan zodat je lichaam binnen 12 uur hebben kunnen herstellen. Als je gaat ontbijten, neem bruin brood met iets zoets en een beetje cola (Die geven flink wat energie). En dan er tegenaan gaan!
Succes met je dansvoorstelling.

Toegevoegd na 57 minuten:
De cola is een kleine reserve batterij. Dus neem die cola in minstens 20 minuten in voor je gaat dansen. Want anders heb je er niks aan.
Ook in de eerste reactie (gast5 nog iets), wordt er gezegd dat iets met veel koolhydraten (macarioni als voorbeeld). Dat laad je batterij op en is ook nog goed voor je hart (door Omega 6).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een goede nachtrust en daarnaast neem ik ook dagelijks (omdat ik ook dans) een goede vit. C 1000 en calcium en een hoge dosering magnesium is goed voor de bloedvaten (kramp). Goed eten is ook belangrijk b.v. een bord vol macaroni met verse groente er in. Wielrenners eten ook vaak pasta voor de energie, dus koolhydraten ........ Succes met dansen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vervelende van cola is is dat: je bent even lekker maar de reserve batterij leeg is, ben je weer slap. Daar om is macaroni een goed voorbeeld. Maar na veel rusten heeft het lichaam alles weer op, kun je zeggen. Maar dan is teminste je batterij weer vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet erg vindt, ik zet het even in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat cola-innemen vlak voor je gaat dansen lijkt me niet zo verstandig, omdat je met dansen flink in beweging bent en dan zo'n volle bruisende maag je knap in de weg kan zitten. Gewoon water met een vitamine doe ik ook altijd voor ik ga dansen (volksdansen) en heb weinig last.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook goed. In ieder geval neem rust en eet of drink iets waar energie inzit
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing