Val je af bij je buik van de Home Trainer Kettler?

Ik wil graag afvallen bij mijn buik en de Kettler is het goedkoopst hometrainer dus zou die dan ook werken voor mij? Of zou ik een loopband of wat anders moeten kopen

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe val je zeker af met een hometrainer (of hij nou goedkoop is, of niet). Bij welke hometrainer je het meeste afvalt weet ik niet. Maar dat je afvalt is zeker. Alleen al als je beweegt verbrand je calorieën waardoor je ook kan afvallen.

Nee, dit gaat niet gebeuren door die hometrainer. Als eerste is het belangrijk te kijken naar wat je eet en wat je verbrand op een dag (de totale caloriebalans). Als jij meer eet dan je verbrand, kom je aan. Als jij minder eet dan je verbrand, val je af (simpel gezegd, zijn wel wat meer factoren belangrijk). Als jij dus precies hetzelfde blijft eten (waarmee je op je huidige gewicht blijft), en daarbij voeg je de extra beweging in van de Home Trainer, dan zul je waarschijnlijk afvallen (hierbij ga ik ervan uit dat je lichaam niet in de spaarstand zit wegens te weinig eten). Maar het is wel aan te raden ook andere soort beweging te gaan doen, niet alleen maar op de hometrainer. Ga bijvoorbeeld een dagje op de hometrainer (kijk eens naar intervaltraining), ga daarna eens fietsen. En vergeet ook de krachttraining niet. En of je afvalt bij je buik? Dat is niet te zeggen, dat ligt aan je lichaamsbouw en waar je lichaam het vet opslaat. Bij mannen is dat vaak als eerste de buik, en dit is ook de laatste plek waar het verdwijnt. Zie je lichaam als een zwembad, met diepe en ondiepe delen. Het waterniveau is je vetpercentage. Als je gezond gaat afvallen, daalt het waterpeil (je vetpercentage) en zul je dit als eerste zien in de ondiepe delen (bijvoorbeeld je gezicht). Maar voordat je in het diepe deel resultaat gaat zien, moet je eerst een stuk meer vetverbranden. Toegevoegd na 5 minuten: Wat handig is om te beginnen: - bereken hier wat je op een dag nodig hebt met je activiteiten: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Het TDEE getal moet je hebben - nu bekijk je hoeveel je zou moeten eten voor gezond af te vallen. Het beste kun je een klein beetje (200-500 kcal) onder je TDEE gaan zitten. - houd een paar dagen bij wat je eet en hoeveel je eet (wegen). Dit is even wat gedoe, maar zo weet je waar je momenteel staat. Er zijn verschillende sites en apps waar je dit in kunt vullen, zoals Calorie Counter van FatSecret. - ga werken aan 5x in de week 30 minuten bewegen. Hoeft nog niet eens echt sporten te zijn, een wandeling maken is ook al goed. Zorg dat de gewoonte er in komt. - Nu kun je werken aan gaan sporten, werk naar 2-3x krachttraining, en de overige 2-3 dagen cardio naar keuze. Eventueel training iets langer, maar liever intensiever. Als je dit een tijdje volhoud, ga je zeker resultaat zien. Toegevoegd na 8 minuten: Kleine toevoeging: als gewicht al prima is, gewoon op TDEE eten en meer krachttraining.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100