Omdat het menselijk lichaam voor 70% uit water bestaat, wanneer je iemand wiegt dan komt er balans in het lichaam waardoor je je gaat ontspannen.

Holistic pulsing is een goed voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor baby's is het de herinnering aan de baarmoeder.
Daar werden ze constant gewiegd.
Dat was een warme veilige omgeving voor ze, dus het gewiegd worden herinnert ze daaraan. Vooral als je ze wiegt terwijl ze tegen je aan liggen, want dan horen ze ook nog je hartslag, en ook dat is een herinnering uit de baarmoeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed antwoord snap het minnetje weer eens niet
Veel kinderen worden in hun babytijd in slaap gewiegd of gevoed tot ze in slaap vallen. Ze voelen zich getroost en veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wiegen gebeurde al voordat ze geboren weren, dus dat geeft een gevoel van geborgenheid en veiligheid... Dus dat herinnert men zich dan onbewust... En die veiligheid en geborgenheid doet je totaal ontspannen en die ontspanning is een eerste vereiste om tot slapen te komen... vandaar...