Tast elektromagnetische straling mijn lichaam/cellen aan?

Toegevoegd na 12 minuten:
in specifiek aantasting door wifi, telefoons etc. de lage dosering dus.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeer zeker. Als je erin zou slagen de deurbeveiliging van een magnetron onklaar te maken en je hoofd erin zou steken als ie aanstaat, zouden zoveel cellen in je hoofd kapot gaan dat je nog maar heel kort leeft. En dat allemaal dankzij de elektromagnetische straling.

Tot op heden is nooit onomstoten wetenschappelijk bewezen dat de elektromagnetische straling van telefoons, GSM-masten of hoogspanningskabels schadelijk is voor mens of dier. Er zijn wel veel mensen die beweren dat ze er klachten van ondervinden.

Eigenlijk kan dit geen kwaad. Feit is dat er wet en regelgeving bestaat die, gebaseerd op onderzoek naar hoeveelheden straling, aan een branche als bijvoorbeeld wifi-apparatuur een bepaald limiet aan straling oplegt. Net zoals met telefoons en alles wat straling geeft. Hierbij wordt erg op safe gespeeld want: Als je een wifi router hebt bijvoorbeeld. Ik ben ICTer dus kan ik zeggen dat: in nederland mag een router (wifi) 110mW straling uitzenden (zendvermogen uitdrukking) volgens de wet. Ga je hier als fabrikant overheen ben je strafbaar ivm dus de gezondheids risico's. Echter, als er geen onderzoek gedaan was naar hoeveelheden zou in de praktijk met 15,000 mW gezonden kunnen worden door de fabrikant van de wouter (15W) en zelfs nog veel meer. Met dit vermogen kan men milieuschade aanrichten bijvoorbeeld. Maar omdat wettelijke richtlijnen dit niet mogelijk maken zenden apparaten niet heel veel straling uit, hoogstens in nederland dus 110mW wat niet erg is. Daarom worden mensen die de software van de router aanpassen en een hoger stralingsvermogen instellen voor een groter bereik (waar op gecontroleerd wordt) ook vaak strafrechtelijk vervolgd. Dus ook vanwege de wetgeving is er een niet-gevaarlijke stralingsomgeving. Tenminste, niet zodanig gevaarlijk dat de lat nog lager gelegd wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100