Tast elektromagnetische straling mijn lichaam/cellen aan?

Toegevoegd na 12 minuten:
in specifiek aantasting door wifi, telefoons etc. de lage dosering dus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zeer zeker. Als je erin zou slagen de deurbeveiliging van een magnetron onklaar te maken en je hoofd erin zou steken als ie aanstaat, zouden zoveel cellen in je hoofd kapot gaan dat je nog maar heel kort leeft. En dat allemaal dankzij de elektromagnetische straling.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gebeurt dit ook met wifi en mobiele telefoos?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@butters, mensen leven gemiddeld alleen maar langer, en zoveel mensen hebben tegenwoordig mobiele telefoons en Wi-Fi-apparaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij gaat het niet door het bot van de schedel heen hoor. Dat is zelfs met rontgen niet zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het gaat niet alleen om kwantiteit ook om kwaliteit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Veder, nu is in het nieuws dat in België mobiele telefoons voor kleine kinderen verboden worden, omdat de straling door de schedel kan komen. Maar vanaf ongeveer 10 jaar is je schedel dik genoeg zodat het er niet door heen kan.
Cryofiel
10 jaar geleden
Het verbod in België is niet gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Het is gebaseerd op de vooroordelen van één minister. Dat is dezelfde minister die de officiële erkenning van homeopathie als zijnde werkelijke effectief erdoorheen heeft gedrukt.
Tot op heden is nooit onomstoten wetenschappelijk bewezen dat de elektromagnetische straling van telefoons, GSM-masten of hoogspanningskabels schadelijk is voor mens of dier. Er zijn wel veel mensen die beweren dat ze er klachten van ondervinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Klopt. Die mensen die beweren dat ze er klachten van ondervinden zijn er echter nog nooit in geslaagd dat te laten zien. Sterker nog: telkens bleek dat mensen klachten kregen wanneer ze *dachten* dat er een stralingsbron (wifi-router, mobieltje) aanstond, ook als er in werkelijkheid geen straling was. En als ze *dachten* dat de stralingsbron was uitgezet hadden ze geen klachten meer, zelfs als de onderzoekers hen in werkelijkheid stiekem bombardeerden met grote hoeveelheden straling. Zodra de zogenaamd gevoelige mensen even kunnen laten zien dat ze werkelijk gevoelig zijn voor straling, zal dat algemeen als feit worden geaccepteerd. Tot nu toe blijft het bij beweringen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw laatste alinea klinkt mooi, @Cryofiel, maar tot op heden lastig om als waarheid aan te nemen. Die is al meerdere malen gedeeld maar wordt tot op heden niet geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mahric, ik begrijp uit je reactie dat je er veel van af weet. Wil je dat in een antwoord verwerken in plaats van in opmerkingen onder antwoorden van anderen? De manier waarop je reageert kan ook als 'trolling' uitgelegd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh nee @stippel, dat is zeker niet mijn bedoeling.
Ik probeer met mijn 'gevraag' meer duidelijkheid te krijgen in hetgeen een ieder schrijft om zo meer duidelijkheid over het onderwerp te vergaren.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik zie Mahrics reactie niet als trolling, hoor. Feit bljift: laat nou eindeiljk eens een keertje zien dat iemand zonder voorkennis (en dat is heel belangrijk) kan zeggen of er wel of geen wifi-router aan staat. Volgens de zelfbenoemde "stralingsgevoeligen" zouden ze dat heel eenvoudig moeten kunnen. Maar ze hebben het nog nooit gedaan. Dat bevreemdt mij.
Eigenlijk kan dit geen kwaad. Feit is dat er wet en regelgeving bestaat die, gebaseerd op onderzoek naar hoeveelheden straling, aan een branche als bijvoorbeeld wifi-apparatuur een bepaald limiet aan straling oplegt. Net zoals met telefoons en alles wat straling geeft. Hierbij wordt erg op safe gespeeld want:

Als je een wifi router hebt bijvoorbeeld. Ik ben ICTer dus kan ik zeggen dat: in nederland mag een router (wifi) 110mW straling uitzenden (zendvermogen uitdrukking) volgens de wet. Ga je hier als fabrikant overheen ben je strafbaar ivm dus de gezondheids risico's.

Echter, als er geen onderzoek gedaan was naar hoeveelheden zou in de praktijk met 15,000 mW gezonden kunnen worden door de fabrikant van de wouter (15W) en zelfs nog veel meer. Met dit vermogen kan men milieuschade aanrichten bijvoorbeeld.
Maar omdat wettelijke richtlijnen dit niet mogelijk maken zenden apparaten niet heel veel straling uit, hoogstens in nederland dus 110mW wat niet erg is.

Daarom worden mensen die de software van de router aanpassen en een hoger stralingsvermogen instellen voor een groter bereik (waar op gecontroleerd wordt) ook vaak strafrechtelijk vervolgd.

Dus ook vanwege de wetgeving is er een niet-gevaarlijke stralingsomgeving. Tenminste, niet zodanig gevaarlijk dat de lat nog lager gelegd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is trouwens van toepassing op alle zendapparaten zoals telefoon, wifi routers en dergelijke qua wetgeving.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer 'straling' geen kwaad kan, waarom wordt er dan wel een limiet gesteld?