Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bereid ik me goed voor?

Het gaat om een in-take gesprek bij een opleiding. Welke vragen zou ik kunnen verwachten?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat om de opleiding International Business Studies. Dit is een Engelstalige opleiding.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
712

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze zullen waarschijnlijk meer van je persoonlijkheid willen weten, wat je motivatie is om deze opleiding te volgen.

Wat je doel is na de opleiding en wat je cijfers waren bij voorgaande opleiding.

Ik heb zelf een Engelsetalige opleiding gevolgd en dan wordt er gevraagd naar wat je algemene kennis is en op welke manier je deze wil toepassen later in het leven.

en vooral waarom je voor deze opleiding hebt gekozen.

dus eigenlijk een antwoord op de volgende vragen:
Wie?
Wat?
Waar?
Wanneer?
Waarom?
Hoe?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is heel afhankelijk van de opleiding.
Meestal zijn het vragen over je motivatie om de opleiding te doen, je vooropleiding(en) en traject(en).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zullen willen weten wat je vooropleiding is en waarom je deze opleiding wil gaan doen. Maar voor jou als voorbereiding is het belangrijk om nu alvast na te gaan wat JIJ allemaal aan het einde van het gesprek te weten wil zijn gekomen. Heb je nog vragen? Zijn er onduidelijkheden? Dan is morgen het ideale moment om deze dingen helder te krijgen. Dat is wat je nu voor kunt bereiden (en dat komt meteen goed voorbereid en gemotiveerd over) succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze vragen je waarom je deze school kiest
Waarom deze opleiding
Waarom jij moet worden aangenomen
En natuurlijk of je vragen hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, contacteer een student van de opleiding die nu in het eerste jaar zit en vraag die over de opleiding. Die kan je ook precies vertellen hun zo'n in-take gesprek gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding