Kan een man van 60 nog Kinderen Krijgen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel eigenlijk
Is een man van 60 nog Vruchtbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan inderdaad nog maar vanaf je 35ste wordt je sperma steeds minder (goed)
De oudste man die kindere heeft gekregen is dacht ik 90 jaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan soms nog wel maar: In tegenstelling tot vrouwen raakt het zaad van mannen niet op. Toch hebben ook mannen een biologische klok die doortikt. Ook bij mannen gaan de voortplantingsfuncties met het ouder worden achteruit. Vanaf het 45ste jaar worden de zaadcellen van mannen minder beweeglijk en neemt het volume van het sperma af. Dit maakt mannen minder vruchtbaar. Voor mannen met al een matige zaadkwaliteit kan leeftijd het verschil maken tussen vruchtbaar en verminderd vruchtbaar.
Ook neemt de kans op een kind met een aangeboren afwijking met het ouder worden toe. Kortom mannen blijven tot op hoge leeftijd zaad produceren maar de vruchtbaarheid van mannen neemt ook af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"In tegenstelling tot vrouwen raakt het zaad van mannen niet op." :D Bijzondere formulering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LOL....!