Is het zo of lijkt het zo dat pruiken van vrouwen in real life minder echt lijken in vergelijking tot die van actrices in films?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, als je de pruik bij een speciale pruikwinkel koopt, dan ziet ie er net zo echt uit. Althans die van mijn moeder wel. het leek alleen net alsof ze elke keer dat ze hem op had naar de kapper was geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van de kwaliteit van de pruiken die volgens jou in real life gedragen worden.

De duurste pruiken die beschikbaar zijn, zijn de pruiken die gemaakt zijn van echt menselijk haar. De prijs hiervan is afhankelijk van de etnische achtergrond van het haar en of het haar al dan niet eerder behandeld is geweest met chemicaliën (gekleurd of gepermanent).

Beroemde mensen, zoals Tina Turner, kunnen zich natuurlijk de beste en duurste pruiken veroorloven.

Maar hier lopen wel vrouwen rond met een pruikje van een paar tientjes voor de "fun".
Dat is wel een verschil.
Net zoals met andere dingen is de pruikenmarkt onder te verdelen in een maatwerk-markt en een confectie-markt.

Een beetje behoorlijke machinaal geknoopte pruik begint bij 250 euro.
Ik weet niet wat de verzekering nu vergoed voor vrouwen die op medische indicatie een pruik nodig hebben.
Dat was in 2011 vanuit de basis-zorgverzekering (2011: € 386,50).

Daar komt nog bij dat film heel mooi gemanipuleerd kan worden en real life nu eenmaal niet.