Hoe kun je jezelf nieuwe gewoonten aanleren?

Toegevoegd na 43 minuten:
Bijvoorbeeld elke dag een leuk stukje schrijven en/of elke dag mijn e-mail en administratie goed bijhouden.

14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Je zegt het al, door nieuwe gewoonten aan te leren... En heel vaak als je nieuwe gewoonten aanleert, vallen oude gewoonten weg als een blad van de boom in de herfst, met andere woorden: je merkt het niet eens en plots is de boom kaal...

Dus gewoon door ze te leren, dat gaat vanzelf, door bewustzijn... Doe iets NIEUWS één keer heel bewust en je weet het en je doet het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er morgenochtend om acht uur mee te beginnen en er niet meer mee op te houden.
14 jaar geleden
door elke dag een bepaalt ding te doen wen je eraan en dan word het een gewoonte
14 jaar geleden
Ja hoor, je bent nooit te oud om te leren.

Veel oefenen en blijven oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door jezelf te belonen als je het gewenste gedrag vertoont. Bevalt dat dan krijgt dat dynamiek. Dan wordt jezelf kadootjes kopen een gewoonte. Nou leer dat maar weer eens af op die manier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gewoonte is een ingesleten rivierbedding in je brein, figuurlijk gezien.
je moet dus een tijd lang een nieuwe gewoonte bewust toepassen, net zolang tot het ingesleten is.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meid meid wat een geweldig antwoord weer...+
Rieneke1
14 jaar geleden
@muts niet overdrijven he, wil je me rooie wangetjes bezorgen?;)
het ligt aan de gewoonte wat je jezelf aan wilt leren...vergeet je steeds iets,leg dan een briefje op tafel met een notitie..herhaal steeds in je hoofd de gewoonte..b.v..koffie zetten..koffie zetten..(ik zeg nu maar wat hoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een vaste tijd inruimen/vrijmaken waarop je de betreffende activiteit uitvoert. En daar dan niet van afwijken.

Dan wordt het snel een gewoonte...