Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt een slijmbeursonsteking en verreking van je knie?

Met voetbal kreeg ik bijna 4 maanden geleden een schop tegen mijn knie en heb nu al die tijd last van pijn aan de binnenkant van mijn knie schuin onder mijn knieschijf.

Ik ben al bij de sportarts, fysio en orthopeed geweest en allemaal zeiden ze dat mijn binnenband was verrekt en de orthopeed zei n.a.v. een gemaakte mri dat ik ook een slijmbeursontsteking in mijn knie heb, maar nu vraag ik mij af hoe lang kan het duren voordat ik weer geheel pijnvrij ben.

De pijn is is sinds het gebeuren wel een heel stuk minder geworden, maar nog wel duidelijk aanwezig, als ik verkeerde bewegingen maak.

Verder heb ik er geen last van met zitten, lopen of rennen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Met een slijmbeursontsteking kun je wel 10 tot 12 maanden zoet zijn helaas. Maar...aan het einde van die tijd is de pijn natuurlijk niet meer zo erg als nu. De pijn is geleidelijk al aardig verdwenen.... en kun je alvast voorzichtig weer eens wat gaan oefenen. De adviezen hierboven zijn heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Slijmbeursontstekingen en beschadigingen van een knie genezen heel erg langzaam. Reken maar op een jaar en bij rare bewegingen zal je er wel langer iets van voelen. let op je gewicht, als de knieën teveel moeten dragen is dat niet bevorderlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Johan,

het is ook belangrijk met dit soort blessures om goed naar het eigen lichaam te luisteren. Een verrekte knieband heeft tijd en rust nodig om te helen, gewrichtsbanden zijn vaak slecht doorbloed en helaas gaat het herstel dan ook niet heel rap. De boodschap is dus, heb je klachten bij bepaalde bewegingen/activiteiten? Vermijd deze of oefen deze op een lagere intensiteit uit. (Doe bijvoorbeeld wel mee met de voetbaltrainingen maar speel een poosje geen wedstrijden, in een wedstrijd overschrijd je uiteindelijk toch je eigen grenzen door competitiviteit).

Ook wil je graag dat je kniegewricht nog een tijdje meekan, dus zit er niets anders op dan aangepast sporten en opnieuw je eigen lichamelijke grenzen af te tasten. Het is echter, met oog op de slijmbeursontsteking, wel belangrijk om gedoseerd te blijven bewegen. Met het been omhoog gaan zitten is dus zeker niet de oplossing!

Sterkte met herstel!

Toegevoegd na 1 minuut:
De duur van deze blessure hangt dus heel erg af van hoe jij hier zelf mee omgaat. Zoals in een andere reactie al stond, dit kan best eventjes duren. Als je aan een maand of 6 denkt en je gaat hier op een goede manier mee om, denk ik dat dat zeker redelijk is. OM het revalideren van de knie te helpen is spieruithoudingsvermogen van de knie trainen vaak een goede uitkomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing