Kun je je spieren trainen door ze aangespannen te houden?

Voor een project met school dat gaat over spieren willen wij graag weten op wat voor een (bijzondere)manieren je je spieren kan trainen. Je hebt natuurlijk de push-ups en sit-ups, en natuurlijk alle apparaten in de sportschool, maar kun je je spieren bijvoorbeeld ook trainen door ze aangespannen te houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Zoals die butterfly abs dingen van Tell Sell?

Het beste antwoord

Ik heb tijdens mijn jonge jaren (14 t/m 22) mezelf aangeleerd om mijn buik altijd in te houden, met als gevolg een strakke buik, maar totaal verkeerde ademhaling. Het werkt dus wel om je spieren vaak aan te spannen, maar let er wel op dat je een goede ademhaling houdt, vanuit je buik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. Door regelmatig je buik te spannen train je niet alleen je buikspier maar ook tegelijk je rugspier. Bezoek eens straightenup.be voor meer informatie.