Waarom zie ik er in de spiegel anders uit dan in de webcam?

Ik deed en keer voor de grap een skypecall en gingen we allebei opmaken enzo. Ik merkte dat ik er in de spiegel veel beter uitzag dan in de webcam! Weet iemand hoe dit komt en hoe ik er in het echt voor anderen ook uitzie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Een webcam heeft een lage resolutie, en bij je pc heb je een andere belichting dan bij je spiegel waarschijnlijk.
Al die factoren spelen mee, kijk ook maar eens naar het verschil bij een spiegel bij daglicht of bij TL licht.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe zie ik er voor anderen (op straat) uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je er in de spiegel uitziet. Want de webcam verlaagt de kwaliteit van het beeld. Een spiegel niet.
Iedereen ziet er minder mooi uit op een (niet heel goede) webcam.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je ziet er uit zoals je er in de spiegel uit ziet (met daglicht).
Maar iedereen ziet zichzelf vaak iets anders dan anderen jou zien.
Jij ziet waarschijnlijk elk pukkeltje, of vind dat je haar wel beter kan zitten, en iemand die je op straat ziet vind je er gewoon prachtig uit zien.
Let maar eens op, bijna iedereen is negatiever over zichzelf dan over een ander. Je ziet er prima uit hoor, echt waar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (3)

Omdat je jezelf in de spiegelbeeld ziet in een spiegel en gewoon op een webcam. En het ene ben je meer gewend dan het andere, daarom lijk je er anders uit te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe zie ik er voor anderen (op straat) uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je er in de spiegel uitziet. Want de webcam verlaagt de kwaliteit van het beeld. Een spiegel niet.
Iedereen ziet er minder mooi uit op een (niet heel goede) webcam.
Je ziet jezelf niet in spiegelbeeld
Je ziet jezelf op de webcam terwijl deze heel dicht bij je staat, waardoor de verhoudingen tussen neus, ogen en oren anders zijn dan in de spiegel.
Je ziet de kleur anders op een webcam als in de spiegel.

Al deze factoren spelen mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe zie ik er voor anderen (op straat) uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je er in de spiegel uitziet. Want de webcam verlaagt de kwaliteit van het beeld. Een spiegel niet.
Iedereen ziet er minder mooi uit op een (niet heel goede) webcam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kun je nooit zeker weten. Iedereen kijkt op een andere manier.
Optisch lijk je het meeste op het beeld wat je in de spiegel ziet, zonder dat het in spiegelbeeld is. Het verschil tussen spiegelbeeld en niet, kun je beste bekijken door een goede foto op je pc te spiegelen. Als je een foto precies recht van voren neemt kun je ook de twee linkerhelften en de twee rechterhelften op je pc samenvoegen door spiegelen en kijken hoe je dan verandert.
Misschien zijn je twee linkerhelften samen wel veel mooier dan de rechterhelften ;-)
Komt door het contrast.