Wat gebeurt er als je kleine stukjes blanco wit papier zou opeten?

Misschien een domme vraag maar het moet er even uit :)

Als kind (ik was toen 5 of 6 jaar) had ik een weddenschap gehouden met mijn neef die ook even oud is, we hadden een blanco (A4 formaat) papier in 2 geknipt en ieder moest de helft opeten in kleine stukjes, wie de meeste opat had gewonnen;

Ik vroeg mij af wat er zoal gebeurt of kan gebeuren als je zo'n half papier opeet en verder of je daar ziek van kan worden of onomkeerbare ziektes kunt oplopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.3K

Antwoorden (2)

Papiervezels verteren volgens mij niet in je maag, ze worden misschien wel wat papperiger.
Dus het lijkt mij dat ze exact hetzelfde naar buiten komen als ze naar binnen zijn gegaan, witte stukjes in de ontlasting dus.
Je krijgt er misschien een beetje buikpijn van, maar verder kan er volgens mij niet veel gebeuren.
Ritsuka
10 jaar geleden
Papier bestaat voor een groot deel uit cellulose en dat zal grotendeels afgebroken worden in je lichaam, de rest komt langs de normale weg naar buiten, zonder verder schade aan te richten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien poep je andere dag wel A4tjes????