Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je kleine stukjes blanco wit papier zou opeten?

Misschien een domme vraag maar het moet er even uit :)

Als kind (ik was toen 5 of 6 jaar) had ik een weddenschap gehouden met mijn neef die ook even oud is, we hadden een blanco (A4 formaat) papier in 2 geknipt en ieder moest de helft opeten in kleine stukjes, wie de meeste opat had gewonnen;

Ik vroeg mij af wat er zoal gebeurt of kan gebeuren als je zo'n half papier opeet en verder of je daar ziek van kan worden of onomkeerbare ziektes kunt oplopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Papiervezels verteren volgens mij niet in je maag, ze worden misschien wel wat papperiger.
Dus het lijkt mij dat ze exact hetzelfde naar buiten komen als ze naar binnen zijn gegaan, witte stukjes in de ontlasting dus.
Je krijgt er misschien een beetje buikpijn van, maar verder kan er volgens mij niet veel gebeuren.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Papier bestaat voor een groot deel uit cellulose en dat zal grotendeels afgebroken worden in je lichaam, de rest komt langs de normale weg naar buiten, zonder verder schade aan te richten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien poep je andere dag wel A4tjes????

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding